2009: trendy, cíle, mise, vize

Tento příspěvek má ve stručnosti poodhalit, jakými směry se bude Inflow ubírat v roce 2009.

Inflow se letos budeme snažit posunout do pomyslné další úrovně, aby se ročenka Inflow 2009 nejmenovala Hledání flow, ale ... nějak jinak :).

Pro rok 2009 jsem si v redakci a redakční radě stanovili určité cíle:

  • Získat nové autory a motivovat stávající - bez píšící komunity by to celé nefungovalo.
  • Informovat o současných trendech/aktualitách v oboru (v širších souvislostech) - více obsahu, více relevantních dat - námět na systematičtější pojetí Expres s větším zapojením čtenářů, ale i redakce.
  • O informačních službách/aplikacích/startupech nejenom psát, ale převádět je i do praxe. Z tohoto důvodu rozšiřujeme redakci o nového člena (Antonín P.), který bude mít na starosti "experimentace a imlepemnace" těchto služeb do prostředí Inflow.
  • Více multimediálního obsahu - vedle LibRy (audio) založit i "Inflow HD" (video). Přímé přenosy, záznamy přednášek, videorecenze, ... Hledáme spolupracovníky (na všech pozicích, které s tvorbou videa souvisí).
  • Multimedializace, propagace a evangelizace zajímavých projektů kolem KISKu, ale i mimo něj! V současné době podchyceno blokem Spřízněné projekty.
  • Více moderováný obsah na Inflow. Za tímto účelem vznikl Kodex Inflow.
  • Více se otevřít nápadům čtenářů, dát jim prostor pro seberealizaci.
  • Nezaměřovat se jen na virtuální aktivity, ale organizovat/spolupořádat/propagovat i akce v reálném nevirtuálním světě. Prevence sociálně patologických jevů a zavislotí :).
  • Pokračovat ve vizi i misi: sdílet informace, spojovat komunitu, inspirovat a inovovat.

Místo závěru

Historické okénko: aneb na tomto Inflow staví

  • ShotMag - interaktivní obsah
  • Marumushi - jednoduché, stručné, výrazné - nový trend při poskytování informací :)
Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

16 komentářů

Obrázek uživatele Stáňa

Jsem-li emotivně laděná, citově nevyrovnaná osoba/ a to teda jsem/, jak mám dát najevo, že se mi článek / Marty, Emily, Tondy, Jiříka..../ukrutně líbí? Pouhé klinutí na přínosnost článku je mi pocitově nedostačující.

Stáňa

Obrázek uživatele Emily
27. 1. 2009

V klidu, Sáňo. Mě si můžeš ze seznamu bloggerů, kteří Tě "nutí vzdychat" škrtnout.

Předem: Vyjadřuji KODEXU plnou a upřímnoi PODPRORU, líbí se mi formou/formulací i obsahem/myšlenkou.

Leč nevím/pochybuji, že jsem ho schopná naplnit/neporušit a má (EMO)publikační činnost tak následkem toho určitě poklesne. ;-)

/Už tenhle komentář píšu za stálého uvažování (=neúměrně dlouho), zda porušuji či neporušuji kodex ? /

Takže abych to zakončila informačně hodnotně: Emily podporuje kodex.

(ale aby ho dodržela, přepíná zřejmě na "čtecí mód" :-))

Obrázek uživatele admin
Anonym
27. 1. 2009

Ale ale... vždyť přeci:

"dobří lidé kodexy nepotřebují a ti špatní je stejně dodržovat nebudou..." a taky

"nejsou a nemohou být chápány jako absolutní základ vnucovaný jako pravidla a zákony. Jsou-li rigidně vyžadovány, působí kontraproduktivně"

(huh i takovou dobu po zkoušce si to pamatuju...)

Obrázek uživatele Petr Škyřík

Na poslední redakční radě v lednu 2009 jsme se rozdělili na dvě půlky. Zastánce a odpůrce kodexu. Jedni tvrdili, že jistá pravidla/doporučení mohou pomoci diskuzi na Inflow, druzí se báli nepochopení a toho, že to může být vnímáno jako cenzura. Já jsem zastáncem latentního moderování. Kodex se nedotkne 99% obsahu na Inflow, ale ukazuje určité mantinely a vymezuje pravidla hry.

A pokud si všimnete, tak se tam mluví o zaměření Inflow a o oboru, ale nikde není specifikováno, o co vlastně jde :)

Takže Stáňo, Emily a další - klid, je to opatření PRO VÁS/NÁS, ne proti vám.

Soukromá prosba: přimlouvám se za větší využívání hodnocení pod textem Příspěvek hodnotím jako kvalitní a pro mě přínosný. A na oplátku slibuji Stáně, že zapřemýšlíme, jak na Inflow zapracovat i EMO barometr.

Obrázek uživatele Stáňa

Asi nejlepší bude klikat na Přínosný. Když napíšu Martě do komentáře, že si její práce vážím - je to....dobrý ne?

Chápu redakci, že jinudy cesta nevede, budu se snažit, ale každý máme svůj styl a autocenzura může obrousit blogy na plocho.

V podstatě souhlasím s kodexem. Tak horký to nebude.

Stáňa

Obrázek uživatele Emily
27. 1. 2009

<ul>
<li>ach</li>
</ul>
<ul>
<li>buch</li>
</ul>
<ul>
<li>MUCK</li>
</ul>
<br />
<hr size="2" width="100%" />
<p>
<b>Překlad:</b>
</p>
<ul>
<li>štěstí a úleva</li>
<li>kámen mi spadl ze srdce</li>
<li><b>M</b>ILUJU<b> U</b>KRUTNĚ<b> C</b>RAZY <b>K</b>ODEX... a <b>INFLOW!</b>
<hr size="2" width="100%" />
</li>
</ul>
<p>
Jako informační specialistka přikládám, co uvízlo v mé čtečce.:-)
</p>
<h4><b>Recenze na KODEX INFLOW </b> </h4>
<p>
(Zdroje: KITTY TODAY, EMOpress, KITTY TIMES, e-Kitti.gov)
</p>
<blockquote>
<ul>
<li>Dnešek představuje stěžejní a rozhodující milník pro historii Internetu a psané kultury vůbec.</li>
</ul>
</blockquote>
<blockquote>
<ul>
<li>Již vydání knihy HLEDÁNÍ FLOW posunulo kontinenty informačního prostoru. KODEXEM však vstupuje Inflow do nové éry své existence. Odborníci předpokládají, že stěžejní trendy EMO a INFORMAČNĚ HODNOTNÉ PŘÍSPĚVKY v této éře emergují v cosi zcela nevídaného. </li>
</ul>
</blockquote>
<blockquote>
<ul>
<li>Emeritní profesor MIT J.N. - přední autorita v oblasti elektronického publikování, nových médií, citizen journalism a participace v digitální kultuře - dlouhodobě sleduje e-zin Inflow. Naši reportéři mu dnes předložili KODEX. J.N. se k tomuto vyjádřil takto:&quot;ach:-)&quot;.</li>
</ul>
</blockquote>
<blockquote>
<ul>
<li>Je to SHIT ten kodex. Není tam ANI SLOVO O KITTI! </li>
</ul>
</blockquote>
<p>
Tři ze čtyř, to jde, ne?
</p>
<p>
&nbsp;
</p>
<hr size="2" width="100%" />
<p>
&nbsp;
</p>
<p>
<b>Redakční radě:</b>
</p>
<p>
Emily se omlouvá. Emily prostě MUSELA. Emily říká: &quot;Když MUSÍŠ, tak MUSÍŠ.&quot; Emily říká, že se tímto vyblbla, <b>emo</b> je mrtev - ať žije <b>emu</b>.
</p>
<p>
Za jak dlouho to pozorovatel smaže? Nějaké sázky? ;-) 
</p>
<p>
&nbsp;
</p>
<p>
&nbsp;
</p>

Obrázek uživatele jjs
28. 1. 2009

Považuji za své neodejmutelné právo založené na náboženské svobodě označit někoho za heretika:

1) Když se to z hlediska mého náboženského přesvědčení zakládá na pravdě;

2) Existuje vážný důvod k tomu, abych tak veřejně učinil.

Obávám se však, že se tato náboženská svoboda neslučuje s požadavkem zákazu náboženské diskriminace.

Obrázek uživatele Tomas Bouda

Pokud si mohu dovolit ponuknout redakci k většímu provázání Inflow s dalšími sociálními médii - Facebook, LinkedIn apod. Blogy by bylo možné hodnotit na Digg. Sdílet zajimavé příspěvky by mohlo jít propojit s Delicius. Neodpustím si taky zmínit možnost prohlížet Inflow ze SL, něco jako časopis Sova v RKK. :-x

 

Tomáš Bouda

Obrázek uživatele Michal Lorenz
A svůj příspěvek bys s FIFA Soccer v SL propojit nechtěl? :-D Všeho s mírou, teď je obdob budování závislosti, pak nastoupí období zpoplatnění. Tak to dělají i dealeři na ulici. A ze sociálních sítí se stávají sítě asociální
Obrázek uživatele Enapay
29. 1. 2009

Něco podobného se tu už řešilo. Kmotr se tehdy postavil proti tomu dělat na inflow sociální nádstavby. A teď po několika dalších měsících musím ocenit jeho prozřetelnost a dát mu za pravdu. Tedy kromě toho, že na sdílení odkazů by se hodil RSS export z nějaké linkovací služby, za tím si stojím pořád.

Myslím že inflow funguje dobře tak jak je a  musí si hlavně udržet svůj hlavní cíl.

Co se týče sociálních sítí, tak jako správní informační pionýři jsme se už zapojili ale otázkou je jestli nezačít přemýšlet o odpojení (=být o krok napřed).

Obrázek uživatele connie
30. 1. 2009
Zas... lepší sociální inflow než asociální... :oP
Obrázek uživatele Peter Kahoun

"Více moderováný obsah na Inflow."

Vrtá mi hlavou - proč? Má obsah na Inflow opravdu problém, který je třeba řešit konstruováním jakéhosi kodexu? Příklad? Děkuji! 

Obrázek uživatele Katka Hošková
V tom kodexu je jen to, co jsme tady už několikrát řešili v diskusích (které jsi jistě četl:-)), z nichž v podstatě tyto věci vyplynuly (týká se to zejména obsahu expresek, blogů a názvu v předmětu komentáře). První část kodexu byla tedy inspirována tím, na co jsme během roku narazili. Druhá část kodexu je pouze shrnutí toho, co jsme měli napsat už dávno, ale nějak jsme na to pozapomněli:-). Myslím, že odpor ke kodexu není na místě. Kdyby tady byl už od začátku, nikdo by si ho v podstatě ani nevšiml a bral by to jako fakt. Zkus se na to podívat taky z naší strany. Chápu, že někomu může kodex být trnem v oku, ale člověk se asi nikdy nezavděčí všem.
Obrázek uživatele Peter Kahoun

S těma knihovníkama je ale domluva!

Odpor ke kodexu jsem nevyjádřil, kodex mi není trnem v oku, pouze a jen mi uniká smysl vašeho činění... Protože se domnívám, že vysvětlit...

  1. Co je to Express
  2. Co je to Magazín
  3. Že blog na Inflow není místo k mentální ejakulaci
  4. Že do komentářů není hezké psát hlouposti
  5. a jiné

... se dá vyjádřit na patřičnějších místech (tzn. necentralizovaně (neboť tohle podle mě nikdo číst nebude)), srozumitelnější a stručnější formou. 

Nadpis tvého komentáře mimochodem neodpovídá jeho obsahu :-).

Epilog: Znáte to copywriterské pravidlo "je-li text dokončen, odstraňte z něj půlku slov a ze zbylé půlky ještě půlku, ať zbyde jen dřeň"? Je dobré!

Obrázek uživatele connie
Inflow kodex potřebuje, protože jsem tu já ]:o>.
Obrázek uživatele Emily
2. 2. 2009

<p>
Nesouhlasím s Tebou.
</p>
<p>
Ne, protože &quot;JÁ&quot;.
</p>
<p>
Protože &quot;MY (dvě?)&quot; :-)
</p>

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback