Bod zlomu

Autor titulu: Malcolm Gladwell

Žánr: populárně naučný

Přebal knihy:

Popis knihy:

Kniha amerického novináře, jejíž 3. české vydání je již opět vyprodané, má podtitul „O malých příčinách s velkými následky“. Kniha se stala marketingovou biblí a celosvětovým bestsellerem, když poodhalila tajemství šíření informací napříč moderní společností. Je zajímavou úvahou o “bodu zlomu”, tedy momentě, který z neúspěšných věcí dělá úspěšné, z nepopulárních populární, z nefungujících fungující ...Zabývá se teorií, která říká, že se trendy, myšlenky, informace a další věci šíří podobně jako epidemie a stejně jako epidemie mají svůj bod zlomu. Autor na základě rozboru několika událostí z minulosti ukazuje, že někteří lidé jsou ve společnosti pro šíření takovéto epidemie důležitější než jiní a že i malé změny můžou mít velký dopad.

Úryvek z knihy:

Vzpomínám si, jak jsem jako malé dítě pozoroval, jak naše štěně poprvé vidělo sníh. Bylo překvapené, radovalo se a bylo úplně bez sebe. Samou radostí nad tím tajemstvím kníkalo a očichávalo tu zvláštní kyprou látku. To ráno, kdy napadl sníh, nebyla o moc větší zima než večer předtím. Teplota mohla klesnout tak z jednoho stupně nad nulou na půl stupně pod nulou. Jinými slovy se téměř nic nezměnilo, a přitom se změnilo všechno. Z deště se stalo něco úplně jiného. Sníh! Všichni jsme v hloubi duše gradualisté a naše očekávání jsou utvářena plynulým tokem času. Ale ve světě bodu zlomu se neočekávané stává očekávaným a radikální změna je něčím víc než jen pouhou možností. Navzdory našim očekáváním je totiž jistá.Při zkoumání této radikální myšlenky vám představím tři fascinující typy lidí, kterým říkám maveni, spojovatelé a prodavači, jež hrají zásadní roli v epidemiích, které se šíří ústním podáním a diktují vkus, trendy a módu. Uvidíme, jak lze strukturovat sdělení tak, aby mělo maximální možný dopad na příjemce …

Fotogalerie

Štítky: Read or Die
Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

0 komentářů

Přidat komentář

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback