Co urobí feťák pre polku jointa, to urobí línej mozek pro stránku na facebooku

1. 10. 2010

A zase ten facebook (dále jen fb). Ach jo. Nicméně tato myšlenka, která vyburcovala mé jinak zlenivělé prsty k úhozům na klávesnici, stojí za to. Hodlám totiž pokárat téměř 200 000 jedinců (teď už možná víc), kteří se beze strachu oficiálně hlásí ke stránkám, které jsou ve skutečnosti „fake“. Jedná se o notebook „zdarma“

 

Už nyní se ke stránce hlásí více lidí, než je počet obyvatel v Plzni. To je celkem slušný ne? A skóre stále stoupá, za chvíli to bude Liberec, který má něco přes tři statisíce. Takový počet snad ani v dějinách lidstva v ČR nikdy nedemonstroval za svobodu národa, vyšší platy, důchody a já nevím co. 

No a teď si představte tu masu, která si naivně myslí, že každý kdo z nich nasbírá 50 přátel do skupiny, dostane notebook. Tak použijme jednoduchou matematiku. Nyní máme 190 516 toužících jedinců po notebooku. Pokud toto číslo vydělíme padesáti, z toho nám vychází nějakých 3810 lidí. Řekněme, že velké části se nepodaří 50 lidí pobrat, třeba půlce kdoví.  Takže to máme nějakých 1905 notebooků neznámé značky a od neznámé firmy. Ta firma asi krade nebo dostala ty strašný křápy od Mountfieldu co mu zbyly na skladě.

Největší „vzrůšo" ovšem je, že číslo zřejmě neustále stoupá, takže firma má pravděpodobně nekonečný počet notebooků „krutých jako svině“ (cituji komentář, který není skutečně komentářem, ale vloženým obrázkem na stránce). Kromě toho, poslední komentář byl vložen v červenci a co více, mám fb v angličtině a komentáře se mi zobrazují česky. Haha. A už je tam zase více lidí. Haha. Vyhledala jsem osoby co jsou v komentáři a napsala slečně jménem „Kralla Afterhell“. Ostatní uživatelé neexistují kromě osoby zvané Bořek Buršík, kterému nelze ani napsat. O tom jsem taky stačila zjistit, že má ban na IP adresu. Aha, haha.

 

 Teď nastane trochu morálního pokárání, pokud na něj nemáte náladu, pokračujte až na dalším odstavci. Ono kliknout na tlačítko „líbí se mi“ a doporučit to dále, to není žádná těžká práce. Divili byste se však, kolik to najednou dá lidem práce, když se jedná o něco fakt užitečného. Jako třeba stránka „pro Matěje“, dost medializovaný případ tříletého klučiny co šel na operaci mandlí a skončil s trvalým poškozením mozku. Nebo „Zapomenuté děti“, zapomenutý dokumentární film o dětech z celého světa, pro které by byla jediná záchrana vzdělání, za kterým stojí samotný UNICEF. Tato byť mezinárodní nadace má podporu dost mizernou. V čem je problém? 

Facebook by dost dobře mohl být místem, kde by si lidi mohli pomáhat. Jenže oni místo toho klikají na totální kraviny. A já dost často taky, přiznávám se. Vůbec se mi nelíbí, co tato stránka odráží. Tu permanentní touhu lidí dostávat věci zadarmo, aniž by pro to cokoliv udělali. Prostě válet si šunky a tu si dostat ferrari, tam plazmovku a nebo rovnou nějaký super barák. Jeden v Karibiku, druhý někde v Alpách. Ne nevyjmenovala jsem právě svůj sen, jsem ve skutečnosti mnohem náročnější .

Stalo se snad, že by vám jen tak někdo dal zadarmo notebook na ulici? Bez závazků, bez smluv a nějakého přemlouvání? Ne? Tak ve virtuálním světě a na této stránce se to tuplem nestane. A hlavně, tato stránka má dobrý potenciál v tom, že data, které uživatelé svým „líbí se mi“ poskytli, může prodat. A v lepším případě vás příští měsíc budou otravovat z t-mobilu nebo z knižního klubu. A věřte nebo ne, notebook zdarma vám nenabídnou, spíše vás pěkně namíchnou. A budete naštvaní mnohem delší dobu, než trvalo vaše kliknutí. Taková je sankce za lenost (někdo by řekl blbost, ale já budu slušná).  

A hlavně, že to bylo jednoduché, zábavné a hlavně zdarma!

PS: Název blogového příspěvku vychází ze stránky na fb, která notebooky propaguje. Tzv. odkaz na výherce totiž ve skutečnosti odkazuje na video na stream.cz.  Že by výsměch od autorů stránky? 

 

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

0 komentářů

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback