Dneska poprvé aneb o čem to vlastně je ...

29. 6. 2009

Dlouho jsem přemýšlel nad tím, jestli se taky nezapojit do komunity bloggerů Inflow. Zvažoval jsem, jaká témata by mohla být pro mě tak významná, abych se o ně chtěl podělit s ostatními a zároveň taková, aby případné čtenáře zaujala a snad i v něčem obohatila.
Přemýšlel jsem tak dlouho, až jsem nakonec za dobu kdy je Inflow mezi námi zvládl vyprodukovat maximálně pár komentářů. Říkal jsem si, jestli někdy onen obávaný okamžik nastane a já svůj první příspěvek úspěšně publikuji.

A ONO JO. Už je to tady. Píšu. Nebojím se. Čekám na komentáře. Mám trošku strach. Hodně se těším … prostě je to moje poprvé.

A teď k tomu, o čem budu psát. Můj blog na Inflow hodlám zaměřit na projekt, kterému se věnuji ve svém zaměstnání na Ústřední knihovně Vysokého učení technického v Brně. Tento projekt navazuje na naše dlouhodobé záměry v oblasti vzdělávacích aktivit – tvorbu e-learningových kurzů.

Našim cílem je vytvořit modulární e-learningový kurz tematicky zaměřený na všechno co souvisí s problematikou citování a citací.

A protože jsme si řekli, že takovýto kurz by mohl být užitečný i pro jiné vysokoškolské knihovny – rozhodli jsme se oslovit vybrané VŠ knihovny s nabídkou spolupráce na tomto projektu. A co se nestalo – celkem 6 knihoven projevilo zájem a od 1. července projekt oficiálně začíná.

  • Chcete vědět, co bude obsahem takového kurzu?
  • Jak ho chceme společně vytvořit – v kooperaci 7 knihoven?
  • Kdo na něm vlastně bude spolupracovat?
  • Co bude tvorbě kurzu předcházet?
  • Máte zájem vědět, jak nám jde práce od ruky?
  • Spoustu dalších zajímavostí z tohoto našeho „pokusu“?

Nuže není nic jednoduššího, než očekávat další příspěvek. Budu se snažit psát pravidelně, slibuju!!! (i když to možná nikdo číst nebude, alespoň si touto formou lépe utřídím myšlenky). Jo a abych nezapomněl – budu se moc těšit na Vaše komentáře, připomínky, návrhy, kritiku i chválu. 

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

11 komentářů

Obrázek uživatele Stáňa

Tak to se těším. A ještě mám dotázek. Na MU jedeme přes Is, máte na VUT něco podobného ? Mám doma jednoho absolventa VUT, je u vás něco podobného, kde můžeš najít svoje bývalé kolegy??

Stáňa

Obrázek uživatele Petr Škyřík

Milý Ziki,

osobně jsem moc rád, že jsi se odhodlal. Jen jsem doufal, že téma tvého zájmu bude IG - ne že by citace nebyly cool :), ale je jen málo lidí v republice, kteří o IG něco vědí - a zároveň to i aplikují.

Jo a taky si myslím, že celý modul citace by mohl jen odkazovat na skvělé stránky citace.com (potažmo na připravovanou 2.0 verzi). Nebo se pletu a je tam toho potřeba vytvořit víc? ;)

Obrázek uživatele ziki
29. 6. 2009

Ahoj,

no dalo mě to zabrat, ale jsem moc rád že jsem se odhodlal. Co se týče tématu blogu tak se vlastně informační gramotnosti týká - i když pouze jedné její části. Přeci jenom práce s informacemi v souladu s autorskou etikou a autroským právem je nedílnou součásti IG každého z nás.

Takže bych řekl že od tématu neutíkám, pouze se v něm dočasně budu specializovat na specifickou oblast. A že to není část zas tak úzká ukáže snad další příspěvek do blogu, kde se s Vámi podělím o pracovní osnovu budoucího kurzu. Přeci citování není jenom o tvorbě citací podle ISO normy - to je pouze jednoduchý začátek... ono těch citačních stylů, norem, manažerů, databází je docela dost ....

... ale to už bych předbíhal k dalšímu příspěvku

Obrázek uživatele Emily
29. 6. 2009

<p>
<b>Poprvé a hned DOBŘE ON ... :-)</b>
</p>
<ul>
<li>lehce dvojsmyslný titulek</li>
<li>ukazuje čtenářům svou &quot;lidskou tvář&quot; (obavy, těšení, cestu k blogu) </li>
<li>má jedinečné téma, zkušenosti, plán o čem psát ... je v tom &quot;průhledný&quot;/otevřený </li>
<li>propaguje <i>produkt </i>přes <i>know how </i></li>
<li>přiznává existenci komunity a vyzývá ostatní k interakci</li>
</ul>
<p>
<b>Dokonalý WEB BLOG MARKETING v praxi :-D</b>!
</p>
<p>
Původně jsem chtěla přečíst o prázdninách tyto <a href="http://sullivankreiss.wordpress.com/2008/12/14/five-great-books-on-blogg... target="_blank">knihy</a> . Ale budu  raději sledovat Zikiho v akci.
</p>
<p>
[Jen by mě zajímalo: a) zda je na to Ziki přirozený talent, nebo aplikuje teorii b) zda stála u zrodu tohoto blogu promyšlená marketingová strategie, nebo spontánní prokrastinace.:-D]
</p>
<p>
Komentář je myšlen veskrze pozitivně. Nutkání k zvracení z marketingu mě přechází pouze ve chvíli, kdy je dobře dělaný a HLAVNĚ (!) pro dobrou věc. 
</p>
<p>
Pro oblast vzdělávání/knihoven/kultury bude marketing potřeba čím dál více; myslím že propojení cílů <i>&quot;dát vědět o existenci projektu&quot;</i> a <i>&quot;podělit se o know how s ním spojené&quot;</i> v osobním deníčku, je moc fajn cesta :-), která má plno &quot;dobrých vedlejších účinků&quot; přesahujících samotnou propagaci &quot;produktu&quot;. 
</p>
<p>
<b>... TĚŠÍM SE, ZIKI :-) </b>
</p>

Obrázek uživatele ziki
29. 6. 2009
OH, trošku se červenám... první příspěvek a hned pochvala od takového guru-bloggera jako Emily.. Co víc si člověk může na poprvé přát, než když potom uslyší slova dobře a on Co s týče tvých otázek tak to vezmu hodně stručně [a - nevím, ale nemohu to vyloučit, trošku; b - jednoznačně, každopádně a bezpochyby]. Nicméně to byl veskrze spontánní nápad z dnešního rána. Řekl jsem si, že třeba informace z toho projektu některé čtenáře zaujmou. A ti by zase mohli svými nápady a komentáři přispět troškou do mlýna a dodat nápady, o kterých se nám ani ve snu nezdálo ... Takže jsem se poradil s vedení (tímto děkuji Martinovi) zda je to ok a když jsem dostal zelenou (tím není myšlen panák..) .. tak jsem začal psát ..
Obrázek uživatele Emily
29. 6. 2009

<p>
... si dám tedy příště na Tebe :-D
</p>
<p>
Vidím, že&quot;vedlejších účinků&quot; propagace jsi si plně vědom :-) =&gt;
</p>
<p>
Strategie organizací, které pro optimalizaci produktu používají sdílení skrze ICT (hlavně blogy a ve velké míře také wiki), aby na základě sociální interakce - především s cílovou skupinou a ostatními odbroníky na naprosto kvalitativně odlišné úrovni než poskytuje taková břečka jako běžný maretingový průzkum - dokázali realizovat <i>o čem se jim ani nesnilo, </i>je založená právě na principu <b>designe for all.</b> Využít tento vedlejší účinek při <i>propagaci </i>e-learningového projektu v studentsko-odborném e-zinnu .... 
</p>
<p>
... prostě zuper. :-) 
</p>
<p>
(sem si to hezky analyzovala, to své nadšení z Tebe, že? :-D) 
</p>

Obrázek uživatele ziki
29. 6. 2009
Nůže dobrá, zelenou klido na mě.. a veřejně prohlašuji - za každý krativní nápad který bude schválen slibuji každému jednu (malou) zelenou a tobě dvě ... Jinak mám dojem že jsi spíš zanalyzovala ty mě.. chi.. jenom mě trošku mrzí že můj účel - propagace projektu "nenásilnou" podobou byl prokouknut již v zárodku.. chjo, ale to jsem měl čekat..
Obrázek uživatele Emily
29. 6. 2009

<p>
za trest. Páč sypu si popel na hlavu. Páč mi to pak hned taky došlo, že Tě <i>odhaluju </i>:-( ... leč pozdě bycha honit a hlavně myslím, že to není problém a mrzet Tě to nemusí. :-)
</p>
<p>
<b>Ber to třeba jako reklamu reklamě :-D</b> Tvé publikum se náhle rozrostlo z několika málo exotů zabývajících se tématem (e-learning /stovky/, IG /stovka/ a citacemi /desítka:-D/ o ty, jenž se zajímají o blog jako celek. (=&gt; copywriter musí být dnes každý:-))
</p>

Obrázek uživatele pavluska
Od promluvy s PŠ (teď koukam, že máme stejný iniciály... :) na Seči přemýšlím, čím bych měla začít ve svém blogu já. Obecný úvod mě teda nenapadl, díky za nakopnutí!
Obrázek uživatele Enapay
29. 6. 2009
Je tu v komentářích na můj vkus trochu moc pozitivně motivačních a podpůrných příspěvků což mi brání se vyjádřit podrobněji, takže řeknu jen tohle:  jsem moc zvědavý a těším se na další příspěvky!
Obrázek uživatele ziki
30. 6. 2009
Chtěl bych jenom zdůraznit, že neočekávám jenom motivační a podpůrné příspěvky. Spíše naopak se budu těšit na kritiku, hledání negativ a především upřímnost co si o tom myslíte. Teď to ještě nejde, ale nebojte se až toho víc zveřejním  ... tak s chutí a z ostra do mně (nás)

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback