GReaders: zpověď opice

29. 10. 2009

Příloha č. 25/2009

Kdo s kým (LibRa s opicí ;)

S projektem Guerrilla Readers jste se již na stránkách Inflow (a nejen zde) nepochybně setkali. Za rok své existence uspořádala tato skupina řadu zajímavých akcí a podařilo se jí na sebe výrazněji upozornit i mimo komunitu KISKu.

K mikrofonu jsme si pozvaly jednu ze členek gorilí party, Olgu Biernátovou, a vyzvěděly jsme se od ní spoustu zajímavých informací.

"Byla to velká legrace, to natáčení ;)." 

 

 O čem (ano, i o slavném erotickém kalendáři ;)

V následujícím rozhovoru si mimo jiné můžete poslechnout:

- co všechno již Guerrilla Readers stihli pro propagaci čtenářství podniknout

- jak si v současnosti stojí knihovny na FaceBooku

- o tom jak vznikal erotický knihovnický kalendář, kdy a jak se začne prodávat

- jaké plány mají gorily do budoucna

Ave banán a příjemný poslech :-)

Fotogalerie

V kategorii: LibRa
Štítky: Inflow magazín
Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

12 komentářů

Obrázek uživatele Lotyna
30. 10. 2009

Jste husté, gorilky ;-)

Ale mám dotěrný dotaz - "z peněz co se vydělají se budou platit další výtisky"?  A jak to bude s tou zmiňovanou charitou? Tajně jsem doufala, že budete podporovat šilhavý :-)

Obrázek uživatele Enapay
30. 10. 2009
Je to tak, jak řekla Olga. Pokud si kalendář vydělá na další výtisky a bude o ně zájem, uděláme je. Z případného výdělku si něco ponecháme na financování našich akcí, ale co se zbytkem to stále nevíme, takže tipy vítáme :)
Obrázek uživatele tomg

Přijde mi užitečné doplnit zpětnou vazbu.

Kalendář má 2 roviny - debatu o jeho kvalitě, smysluplnosti, průnik do médií - zde myslím převažuje kladné hodnocení a většinový názor, že jde o smysluplnou akci, průnik do médií se povedl, proběhla veřejná (Lidovky) i odborná debata (Ikaros).

2. rovina je, zda tým GR překročil hranici studentského projektu a postoupil do vyšší ligy. Podle mého názoru nikoli. Již výše uvedené ("Pokud si kalendář vydělá na další výtisky a bude o ně zájem, uděláme je.") se nestalo. Ještě před veřejnou prezentací na Dni otevřených dveří MZK byl kalendář vyprodán a dotisk se nepovedlo zajistit (nechci nyní řešit, kdo za to může či nemůže - faktem je, že tým GR zjevně nepočítal s možností dotisku a nerezervoval si kapacity tiskárny za přijatelné peníze).

Takže pokud to vezmu z hlediska partnera (byť neoficiálního) - MZK - pak situace, kdy se na MZK partneři obrací s žádostí o kalendář a my jim sdělujeme, že není a nebude, je z hlediska zúženého na propagaci MZK jednoznačně minus (na předpokládanou výhradu ať si MZK kalendář vytiskne odpovídám - dát veřejné prostředky na takovou aktivitu je nereálné - maximálně je možné sehnat sponzora).

Závěr - této zkušenosti nelituji, ale odnáším si z ní 2 poučení:

1. jakákoli propagace MZK či její oficiální partnertví v nějaké propagační akci bude podmíněno realizací profesionálem (zaměstnanec na plný úvazek nebo nasmlouvaná firma). Spolupráce se studenty možná je, ale nelze očekávat, že studenti budou cokoli garantovat (toto se týká i uvažovaného zapojení do propagace v Týdnu knihoven - nápady jsou vítány, ale akce tohoto rozsahu musí být garantovány profesionálem).

2. Zapojení MZK do jakéhokoli studentského projektu bude podmíněno předem předloženým projektovým záměrem a garancí výstupů ze strany pověřeného pracovníka KISK. Napojování ex-post či průběžně na dobré slovo (s výjimkou domluvy na trvalé udržitelnosti smysluplných projektů) do budoucna nebude možné.

Slovo na konec: Tým GR do budoucna deklaruje přesah do komerční sféry. Přeji mu hodně zdaru. Každopádně svoji zkušenost i z ní vyplývající závěry jsem popsal a dle mého soudu pokud chce tým postoupit na vyšší úroveň, musí se profesionalizovat. Nebo svoje záměry pojmout jako aktivity pro radost (ovšem s omezeními na úroveň, kam patří).

Přeji úspěšný rok 2010 .

Obrázek uživatele Petr Škyřík

Citlivé téma, do komentáře se mi moc nechce, ale jako garant GR musím :)

Z mého pohledu odvedl tým GR velmi profesionální a dobrou práci, když i nasazením a dopadem velmi překročili monitorovací indikátory stanovené na začátku projektu.

 Jetsli překročil hranici studentského projektu? Toto označení vnímám v nabízeném kontextu jako pejorativní (studentské = méněcenné, neprofesionální), bez náznaku toho, co vlastně ta vyšší liga je. Většina projektů APLS (GR, PortálCI, Bibliohelp, KMP, ČteSyRád, ..) vykazuje vzhledem k prostředkům, inovativnosti, mediálnímu ohlasu a přínosnosti špičku v oblasti rozvojových projektů v oboru ISK. Nebo se mýlím a nějaká vyšší liga mi uniká? ;) Nesrovnával bych projekty za statisíce a miliony ( i když i tam bych byl vděčný za představení vyšší ligy), ale rozvojové projekty na úrovni např. VISK.

Citlivé téma je to proto, že zde nedošlo k pochybení ze strany GR, ale ze strany KISKu a MZK. A není to ani o garanci, kontaktní osobě či projektovém záměru. Je to o vstřícném jednání, profesionalitě a EFEKTIVNÍ KOMUNIKACI. Jakkoliv banálně to může vyznít.

Obrázek uživatele tomg

Myslím, že nejsme v rozporu.

Prakticky jsme pak spíše u letošních projektů než u tohoto lońského.

Obrázek uživatele Enapay

Dobrý den,

pokud se podíváte na datum příspěvku na který reagujete, najdete tam 30. října. To bylo v době, kdy jsme urputně sháněli sponzora a zajišťovali výrobu. Kalendář se povedlo vyrobit až těsně před koncem, roku, což je škoda. Na základě tohoto faktu a toho že se podařilo získat štědrého sponzora (tj. udělat vysoký náklad) jsme se rozhodli nastavit cenu kalendáře minimální a s dotiskem nepočítat. Tolik také k argumentům, že "jsme s tím dotiskem přece měli počítat".

K vaší rovině číslo 2. To nevím. O postupu do vyšší ligy slyším prvně od vás, my jsme to tak nikde neprohlašovali. Prezentaci kalendáře na dni otevřených dveřích ponechám raději bez komentáře.

Proč si dotisk MZK nemůže zaplatit jako jakoukoliv jinou PR aktivitu nevím, nevyznám se v tom. 

K vašim tezím o budoucí spolupráci MZK a studentů - to úplně chápu a myslím že to je rozumné řešení.

Za GR jen tolik, že jsme se při jednání s MZK v poslední době setkali s tak zvláštní komunikací a nátlakem (teď nemyslím přímo vás), že je myslím oboustranně výhodné žádný další projekt společně nerealizovat.

A přesah do komerční sféry? Nějaké aktivity už děláme, ale vetšina z nás má už svá zaměstnání, navíc celý kolotoč kolem kalendáře nás poměrně vyčerpal. Uvidíme.

Příjemný a úspěšný rok 2010 i vám.

Marek Vetchý

Obrázek uživatele tomg
Ano, souhlasim s tim, ze komunikace je zaklad. Jak pisi jiz u sveho prispevku, jde o zpetnou vazbu. Pokud si z nej vezmete to dobre, bude to jenom dobre. Co jsem si odnesl ja, jsem napsal a myslim, ze nema cenu to dale rozvadet.
Obrázek uživatele Bývalý Atlet

Mám dotěrnější dotaz!

"...opouštíme prostor knihoven a čtenářství a budeme se teďka věnovat jednotlivým akcím, které si u nás někdo objedná ... a dále budeme fungovat asi spíše na komerční bázi."

Chápu to dobře tak, že původní idea projektu Guerrilla readers je pomalu opouštěna či snad již brzy nebude platit vůbec? Pojmy "objednané akce" & "komerční báze" mi jaksi nepasují k vaší cílové skupině, tj. (nejen) veřejným knihovnám...

Obrázek uživatele Oliii
1. 11. 2009
Žádné strachy, knihovny budou! Jen máme na blízkou budoucnost připravené také akce, které se přímo knihoven netýkají. Nicméně stále trvá web, stále podpora čtenářství, jen rozšiřujeme svou působnost na akce, které se namanou. Není to tak, že by gorily najednou začali vydělávat tunu peněz na komerčních kampaních, vybíráme si ty chytré, zajímavé a knihovny, ty jsou stále v našich opičích srdcích a odrazí se také v činosti, jen už nejsou výhradní. Možná by se dalo i říct: Co vyděláme jinde, to vrazíme i do akcí čtenářského typu, které jsou chudé:) (tohle jsem tak trochu blbě řekla, sameček mě doufám nezmrská:)
Obrázek uživatele Enapay
Bylo to tam řečeno trochu přehnaně a Olgu za to stihne zasloužený trest. Jinak viz její příspěvěk. Web je tu dál a bude sloužit i knihovnám, my jsme se s našimi akcemi v tomto semestru zaměřili na propagaci v akademickém prostředí a také vystrkujeme růžky do komerční sféry. To je normální vývoj. Detaily mohu vysvětlit někdy osobně :)
Obrázek uživatele Bývalý Atlet

Jaká to pocta! Vážím si té nabídky! Pokud jde o mě, jistě ji využiji. Všem těm stovkám fanoušků a fanynek detaily asi osobně sdělovat nebudete, že?  Opravdu mě to totiž zajímá (viz výše)...

Zdraví věrný fanoušek Bývalý Atlet!

Obrázek uživatele Emily
2. 11. 2009

grrr ..... pro všechny věrné fanoušky:

cílová skupina se rozšiřuje i do komerční sféry. Což má řadu výhod: například kontakty, penízky na akce pro knihovny, odkoukání toho, jak to funguje jinde (tam, kde to funguje už déle) ... ale původní základní idea zůstává.

... a pro toho zodpovědného (=rýpavého) fanouška: Enapay a Emily ti poskytnou individuální konzultaci a můžeš pak uspořádat tiskovku. Osvětové a propagační aktivity z iniciativy fanoušků nebudeme omezovat. ;-) (Přáli bychom si jen něco malého: kongresové centrum, raut, živou kapelu a Levinsona jako hosta.)

Přidat komentář

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback