HCI: Tvorba digitálních mockup prototypů

Při plnění druhého úkolu do předmětu HCI jsme se společně pustily do dalších kroků, které povedou ke tvorbě našeho interaktivního rozhraní zaměřeného na zdravý životní styl. Pokusily jsme se vydefinovat stanovisko k problému, který byl minule nastíněn, pro ilustraci kontextu situace jsme vytvořily storyboard a následně také dva prototypy, které by měly, a to poněkud odlišným způsobem, řešit náš problém a námi zaujaté stanovisko.

Řešený problém a zaujetí stanoviska k němu

Díky minulému úkolu, který obnášel zmapování námi zvoleného problému, zamyšlení se nad potřebami a cíli uživatelů a nalezení inspirace prostřednictvím vyhledání aplikací s podobnou tematikou, jsme si mohly ujasnit, jakému problému z oblasti zdravého životního stylu se konkrétně budeme věnovat. Na základě rozhovorů s potenciálními uživateli aplikace a brainstormingu v rámci týmu jsme se rozhodly zaměřit se na pravidelnost, která je v rámci dodržování zdravého životního stylu velice důležitá a která činí problém všem našim respondentům a jistě i mnoha dalším lidem. Naším problémem tedy bude ten, že lidé zapomínají na pravidelné stravování, stejně tak jako na pitný režim a pravidelné sportovní aktivity, což jim často může kazit snahu o zdravý způsob života. Stanovisko k našemu problému je následující: Lidé by měli menší potíže s pravidelnou stravou, pitným režimem, sportem, a tudíž i dodržováním zdravého životního stylu, kdyby měli k dispozici aplikaci, která by jim vždy včas připomněla, že se mají najíst, napít nebo si jít zacvičit. Naším cílem tedy bude vytvořit interaktivní rozhraní, které by lidem tento problém ulehčovalo.

Storyboard

Pro ilustraci kontextu situace jsme vytvořily storyboard, který nám i ostatním může pomoci vytvořit si lepší představu o tom, jakým způsobem by naše aplikace mohla být využívána.  

Digitální mockup prototypy

Pro konkrétnější představu o tom, jak by například naše aplikace pro mobilní zařízení zaměřená na pravidelnost ve stravě, pitném režimu a sportu mohla vypadat, jsme vytvořily dva digitální mockup prototypy, které by měly oba řešit náš problém, avšak každý z nich odlišným způsobem. Ke každému prototypu jsme vybraly dva screenshoty, odkazy na kompletní  verze prototypů pak lze nalézt pod nimi.    

 Prototyp A - FitBudík  

Aplikace FitBudík umožňuje svým uživatelům nastavit si pravidelné upozornění na jídlo, pitný režim a sport. Jednotlivá upozornění si nastavuje sám uživatel, po kliknutí na otazník však může vidět doporučení, jak často by měl jíst, pít či cvičit. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://ulozto.cz/x1KkYaG/mockup-fitbudik-edited-pdf 

Prototyp B - Zdravý virtuální kamarád

Zdravý virtuální kamarád (ZVK) může rovněž uživateli pomoci snadněji dodržovat zdravý životní styl – díky to do listu má uživatel přehled o svém stravování, pitném režimu a sportovních aktivitách. Pro větší přehlednost se na každé stránce zobrazují „nejbližší“ úkoly z jednotlivých kategorií. Lze také využít statistik plnění úkolů, tudíž má uživatel přehled o dodržování svého plánu. Aplikace se soustředí zejména na uživatelskou přívětivost. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://ulozto.cz/xsphPsb/hci-v-5-pdf 

Doufáme, že nám tyto dva digitální mockup prototypy pomohou lépe zjistit, jakým směrem se máme dále ubírat.  

 

 

 

 

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

21 komentářů

Obrázek uživatele Tomas Bouda
Oba prototyp jdou správným spěrem, škoda, že nejsou dotaženy do konce. Některá tlačítka nefungují a kazí to celkový dojem. Aplikace heuristické analýzy bude problém, protože ono "flow" - průchod uživatele aplikaci, je trochu komplikovaná záležitost. Člověk také podvědomě očekává, že se dostane na nějakou landing page. Kdybyste měli trochu času, zkuste ještě dopilovat. Výsledky HA tak budou mnohem kvalitnější a posunuly by vás ještě dál. Chválím storyboard, u kterého jsem se tedy zasmál :-) Hodnotím známkou 7. 
Obrázek uživatele admin
Anonym
20. 10. 2012

Problém: Nápověda Intenzita: 2 - Drobný problém použitelnosti Heuristika: Nápověda a návody Popis: Nápověda v aplikaci hned vedle nastavování budíku a jiných by měla obsahovat vysvětlení k nastavení nebo vysvětlení proč si nastavit právě například 30 minut.

Problém: Motivace Intenzita: 3 - Důležitý problém použitelnosti Heuristika: Spojení mezi systémem a reálným světem Popis: Vzhledem k typu aplikace je motivace ji využívat zásadní. Doplnil bych vysvětlující texty jak moc jíst a kolik cvičit, případně odkazy na různé stránky a nejlépe jednoduchou sociální síť, kde může uživatel své výsledky porovnávat jak s nějakým standardem (BMI, atd.), tak s ostatními uživateli.

Obrázek uživatele admin
Anonym
21. 10. 2012

Problém: Pro označení minut je použita zkratka m, která není pro označní času všeobecně používána.

Intenzita:1 - kosmetický problém použitelnosti

Heuristika: Důvěrné známé metafory a jazyk

Popis: Pro vkládání doby cvičení je nabízena zkratka m, lepší by bylo napsat min. nebo s.. Považuji to spíše za drobný překlep a ne za chybu.

Problém: Chybějící tipy na jídlo pro jednotlivé části dne

Intenzita:  2- drobný problém použitelnosti (není to primární cíl aplikace)

Heuristika: Flexibilita a efektivita

Popis: Jako uživatel bych uvítala nějaké tipy na jídlo, které by se mi zobrazovaly spolu s upozorněním, že mám jíst, např. že ráno se snídá to a to z důvodu nabytí energie. Nejlépe, kdyby si sytém pamatoval, co jsem snídala včera a dnes mi nabídl něco jiného:)

 

Obrázek uživatele admin
Anonym
21. 10. 2012

Problém 1: Chybí notifikace

Intenzita: 3 - důležitý problém použitelnosti.

Heuristika: Viditelnost stavu systému.

Popis: Uživatel by měl být pomocí notifikací upozorňován na aktuální události, např. 10:00 voda. Jinak hrozí, že jich řadu zmešká.

Problém 2: Správa plánů.

Intenzita: 2 - drobný problém použitelnosti.

Heuristika: Uživatelská kontrola a svoboda.

Popis: U správy plánů je možnost vytvoření a editace, ale chybí možnost neplatné či chybně vytvořené smazat.

Obrázek uživatele Martina MS Snozová

Problém: Chybí nápověda Intenzita: 3 - důležitý problém použitelnosti. Heuristika: 10. Nápověda a návody Popis: Aplikace je sice na použití poměrně jednoduchá, měla by však obsahovat alespon minimální nápovědné prvky k jednotlivým krokům.

-----

Problém:  Značení splněného úkolu. Intenzita: 2. Drobný problém použitelnosti Heuristika:  7. Flexibilní a efektivní použití Popis: Postrádám u aplikace zatržení splněného úkolu. Pokud je toto možné učinit pomocí tlačítka editace, přijde mi to zbytečně neefektivní a pomalé. Uživatel by musel několikrát denně, po splnění každého úkolu, znovu přeeditovávat položku. 

Obrázek uživatele Kateřina Hořínková

Problém: Upozorňovací okno Intenzita: 3 - Důležitý problém použitelnosti Heuristika: 7 - Flexibilní a efektivní použití  Popis: Není zřejmé, jestli v momentě události je aktivováno upozorňovací okno, které nám danou událost připomene a dá možnost zaškrtnout její splnění.

Problém: Vypínání aplikace Intenzita: 2 - Drobný problém použitelnosti Heuristika: 3 - Uživatelská kontrola a svoboda Popis: Chybí možnost okamžitého vypnutí aplikace z jakékoliv sekce.

Problém: Statistika Intenzita: 2 - Drobný problém použitelnosti Heuristika: 4 - Konzistence a standardizace Popis: V sekci statistika není zcela zřejmý její účel a co je vlastně měřeno. Není možné rozklikem zjistit podrobnější informace.

Obrázek uživatele Moneo
22. 10. 2012

Problém: Chybí ikonka aplikace Intenzita: 4 – katastrofa použitelnosti Heuristika: 6 – Rozpoznání místo vzpomínání Popis: Chybí mi v menu telefonu ikonka pro vstup do aplikace.

Problém: Proklik u událostí Intenzita: 4 – katastrofa použitelnosti Heuristika: 7 – Flexibilní a efektivní použití Popis: V sekci „hlavní“ jsou události, ale nejsou klikatelné, tudíž se člověk nedozví podrobnější informace

Problém: Nejistota významu Intenzita: 2 – Drobný problém použitelnosti Heuristika: 4 – Konzistence a standardizace Popis: V sekci „jídlo“ je seznam jídel na den, v sekci „pitný režim“ je taky seznam kdy pít. Zaškrtnuté fajfky u každého jídla znamenají, že již proběhlo?

Problém: Čas u sportu Intenzita: 2 – Drobný problém použitelnosti Heuristika: 7 – Flexibilní a efektivní použití Popis: V sekci „sport“ je seznam sportovních událostí, které má člověk pravděpodobně vykonat. Není zde však časový rozvrh.

Problém: Statistiky Intenzita: 3 – Důležitý problém použitelnosti Heuristika: 4 – Konzistence a standardizace  Popis: V sekci „statistiky“ je nějaká statistika, ale vůbec netuším, čeho se má týkat a ani není rozklikávací, že by se člověk mohl dozvědět něco více…

Problém: Plány Intenzita: 3 – Důležitý problém použitelnosti Heuristika: 7 – Flexibilní a efektivní použití Popis: V sekci „nastavení“ si člověk může vytvořit nový plán. Chybí mi tu informace kdy a jak mě bude aplikace upozorňovat – jestli v daný čas, nebo zda-li je daný čas začátkem přípravy jídla. Jak ví, co si budu připravovat… U pití mi chybí informace o tom, kolik a jakou tekutinu mám pít. U sportovních aktivit mi chybí, kde budu danou činnost provozovat. 3 tečky znamenají volný den – bez sportu?

A ještě mě mate, že každý prototyp má jiný název... 

Obrázek uživatele štěně
Problém: Tlačítko Konec Intenzita: 2 Drobný problém použitelnosti Heuristika: Estetický a minimalistický design Popis: Tlačítko v menu Konec odkazuje pouze na další 1 tlačítko Ukončit. Stačilo by, kdyby samotné tlačítko Konec vlevo aplikaci ukončilo. Problém: Tlačítko Nastavení Intenzita: 2 Drobný problém použitelnosti Heuristika: Spojení mezi systémem a reálným světem Popis: Podle mého názoru by bylo intuitivnější jej přejmenovat na „Moje plány“ či „Změna plánů“. Problém: Tlačítko Statistika Intenzita: 2 Drobný problém použitelnosti Heuristika: Spojení mezi systémem a reálným světem Popis: Pojem statistika se mi do aplikace tohoto typu nehodí, zní příliš suchopárně. Chtělo by to něco jako Výsledky, Top 10, Skóre… (propojené s nějakým žebříčkem úspěšnosti).
Obrázek uživatele admin
Anonym
27. 10. 2012

HA prototypu A

Problém: Pro označení času je použita zkratka jednotky "m"

Intenzita:1 - kosmetický problém použitelnosti

Heuristika: Konzistence a standardizace

Popis: Pro označení minut je použita zkratka "m" což by mohlo vyvolat dojem, že se jedná o jednotku délky - metr. Jedná se jen o kosmetickou chybu. 

Problém: Jednotný režim pro každý den

Intenzita:2 - Drobný problém použitelnosti

Heuristika: Flexibilní a efektivní použití

 

Popis: Uvítala bych možnost nastavení času pro jednotlivé dny. O víkendu má někdo trochu jiný stravovací režim.

PS:  Chybí mi recepty, hlavně jak uvařit vodu na čaj. Pak potřebuju, aby mi někdo tu vodu a jídlo nosil a nakonec mě ještě krmil. Jinak super.

Obrázek uživatele admin
Anonym
27. 10. 2012

Problém 1: Pri nastavení sa zobrazí len ako dlho má človek  v ten deň cvičiť, nie o koľkej.

Intenzita: 3 Dôležitý problém použiteľnosti.

Heuristika: Spojenie medzi systémom a reálnym svetom

Popis problému: Pri nastavovaní cvičenia sa zobrazí len deň a dĺžka trvania cvičenia. Chýba tu položka, kde by bolo možné nastaviť presný čas od koľkej má človek cvičiť. 

 

Problém 2: Úplne chýba tlačidlo na odchod z aplikácie

Intenzita: 4 Katastrofa použiteľnosti

Heuristika: Konzistencia a štandardizácia

Popis: V aplikácií úplne chýba tlačidlo na odchod z aplikácie, čiže po jej spustení sa z nej nebude dať dostať naspäť do menu smartphonu. 

Obrázek uživatele admin
Anonym
28. 10. 2012

Problém 1: Chybí úvodní stránka aplikace

Intenzita: 2 - Drobný problém použitelnosti

Heuristika: Konzistence a standardizace

Popis: Hned na první stránce aplikace se píše, že nemám nastavené žádné upozornění. Jak by ale vypadala úvodní stránka aplikace v případě, že bych již měla nastavené nějaké upozornění? Myslím si, že by aplikace z důvodu větší uživatelské přívětivosti měla mít menu nebo alespoň úvodní stránku. Doporučuji tuto chybu odstranit.

 

Problém 2: Chybí tlačítko zpět (možnost návratu)

Intenzita: 4 - Katastrofa použitelnosti

Heuristika: Uživatelská kontrola a svoboda

Popis: Při nastavování času jídla a cvičení chybí možnost návratu na hlavní stránku aplikace. Pokud uživatel začne nastavovat čas, tak už nemá jinou možnost, než tuto akci dokončit. Mně osobně absence tlačítka Zpět stresuje. Podle mého názoru by uživatel měl mít vždy možnost výběru, proto doporučuji tuto chybu opravit.

Obrázek uživatele Shirley

Problém: Chýba prehľad/štatistika Intenzita: 2 - Drobný problém použitelnosti Heuristika: Rozpoznání místo vzpomínání Popis: V aplikácii by mohla byť ešte jedna podstránka s prehľadom a štatistikou, kde by bolo uvedené, aké časté cvičenie a stravovanie má momentálne používateľ nastavené, plus prehľady (napr. koľko minút cvičenia za týždeň vychádza z aktuálneho nastavenia a pod.)

Problém: Spôsob zadávania dát u nastavovania cvičenia Intenzita: 2 - Drobný problém použitelnosti Heuristika: Flexibilní a efektivní použití Popis: V ponuke nastavenia cvičenia by sa mohol čas cvičenia dať vyberať buď z predom nastavených časov (napr. 30 minút, 60 minút), alebo podobným spôsobom ako u nastavenia času - je to pohodlnejšie ako vypisovaním s použitím číselnej klávesnice.

Obrázek uživatele admin
Anonym
29. 10. 2012

Problém 1: Chybějící ikona pro spuštění a uzavření aplikace

Intenzita: 3 - důležitý problém použitelnosti

Heuristika: Konzistence a standardizace

Popis: V prototypu postrádám hlavní menu telefonu s ikonou pro spuštění aplikace. A také chybí přímo v aplikaci ikona, která by mi ji umožňovala kdykoliv zavřít.

Problém 2: Zobrazení všeho, co jsem si naplánovala, pohromadě v časovém harmonogramu

Intenzita: 3 - důležitý problém použitelnosti

Heuristika: uživatelská kontrola a svoboda

Popis: V aplikaci chybí zobrazení kompletního rozvrhu na týden, kde bych viděla celkové nastavení všeho pohromadě (například týdenního cvičícího plánu, ale i pití a jídla). Měla by tu být možnost nastavit a shlédnout denní, týdenní i měsíční plán.

Obrázek uživatele HabermannovaH

Problém: není jasné, co se stane s “to-do check boxem” poté, co jej zatrhnu

Intenzita: 2 - drobný problém použitelnosti - nízká priorita.

Heuristika: Viditelnost stavu systému       

Popis: poté, co u dané hodnoty zatrhnu nějaký check box, tak není jasné, co to znamená. Chybí potvrzení toho, že jsem provedla nějakou akci, popř. možnost zaškrtlé položky rovnou vymazat

Problém: chybí nápověda   

Intenzita: 3 - důležitý problém použitelnosti - měl by být řešen.

Heuristika: nápověda a návody

Popis: v aplikaci chybí nápověda, která by říkala:     a) jak aplikaci používat     b) podle čeho volit daný sport, jak moc pít, jak dlouho jíst..

Problém: možnost nastavení více sportů v jeden den 

Intenzita: 2 - drobný problém použitelnosti - nízká priorita.

Heuristika: flexibilita a efektivita

Popis: v nabídce “Sport” chybí možnost nastavit více sportů na jeden den. Př.: ráno si chci jít zaběhat a večer chci jít do posilovny. V tuto chvíli tento problém aplikace neřeší. Ráda bych si nastavila multifázový trénink, ale nejde to. Pokud aplikace umožňuje zvolit jen jeden sport, ráda bych se od ní dozvěděla, proč.

Obrázek uživatele admin
Anonym
30. 10. 2012

                                  Prototyp A

Problém I: Ukončení aplikace

 

Intenzita: 2 - Drobný problém použitelnosti

 

Heuristika číslo 6: rozpoznání místo vzpomínání

 

Popis :Aplikaci není možné ukončit žádným tlačítkem. Nevím jak u iOS, ovšem v Androidu lze z aplikace vyskočit i jinak. Tato aplikace však zůstává běžet na pozadí, na což je poté třeba myslet a ukončit ji přes správce úloh. 

 

Problém II: Nastavení času jídla

 

Intenzita: 4 -Katastrofální problém použitelnosti

 

Heuristika číslo 5: prevence chyb

 

Popis: Při kliknutí nanastavení času jídla na 11 hod. se uživateli zobrazí obrazovka, která mu oznamuj, že by se měl najíst, jelikož je 11 hodin. Systém však ukazuje čas 10:09. 

Celkově je průchodnost systémem, dle mého názoru téměř nemožná. Po stažení aplikace bych ji okamžitě smazal, jelikož vůbec nechápu, jak se v ní mám pohybovat. Nechci tvůrce urazit, nicméně dodat podklad k zamyšlení! :)

 

 

Obrázek uživatele admin
Anonym
30. 10. 2012

Problém:  Ikona pro aplikaci

Intenzita: 4 Katastrofa použitelnosti

Heuristika: 6 Rozpoznání místo vzpomínání

Popis:  Aplikace nemá žádnou úvodní ikonu pro spuštění, na první obrazovce vidíme základní menu. Jedná se zřejmě o opomenutí.

 

Problém:  Komentář na hlavní stránce

Intenzita: 2 Drobný problém použitelnosti

Heuristika: 7 Flexibilní a efektivní použití

Popis:  Nerozumím tomu, proč bych si pokaždé při spouštění aplikace měla na hlavní stránce číst text, který slouží jako anotace aplikace a má ji nějakým způsobem popsat. Text se sem vůbec nehodí, je naprosto zbytečný a mě by např. akorát rozčiloval. Možná bych tam uvítala spíše něco, co by mi ukázalo, že jsem v předchozích dnech zvládala pít, stravovat se a cvičit dobře!

 

Problém:  Bude mě aplikace upozorňovat na sport? Kdy?

Intenzita: 2 Drobný problém použitelnosti

Heuristika: 7 Flexibilní a efektivní použití

Popis:  Do aplikace si sice vkládám konkrétní sport i se dnem, ve který chci sport provozovat, ale aplikace poněkud opomíjí nějaké časové zařazení zamýšlené sportovní aktivity. Bylo by vhodné připojit možnost vložení času aktivity – tím pádem je vlastně dobře synchronizovaná s jídlem /není úplně nejlepší chodit běhat po obědě/ a zároveň by mě na sportovní aktivitu aplikace upozornila podobným způsobem, jakým upozorňuje na svačiny či pití.

 

Problém:  Aplikace nemá nápovědu

Intenzita: 3 Důležitý problém použitelnosti

Heuristika: 10 Nápověda a návody

Popis:  Ačkoli je aplikace velmi intuitivní a užívá velmi jasných popisů kategorií, neuškodilo by, kdyby měla zároveň nápovědu, která by umožnila lepší flow aplikací pro lidi, kteří rádi čtou návody k použití.

 

Problém:  Konec – co to je?

Intenzita: 3 Důležitý problém použitelnosti

Heuristika: 7 Flexibilní a efektivní použití

Popis:  Příliš nerozumím závěrečné ukončovací obrazovce aplikace. Nestačilo by mít někde v aplikace tlačítko, kterým by se automaticky ukončila? Ukončování aplikace by mělo být intuitivní a jasnou záležitostí – nelíbí se mi, že je „Konec“ součástí menu, měl by být na jiném místě než jídlo, pití, atd.  Domnívám se, že není rovněž nutné ukončení aplikace potvrzovat – uživatele to zbytečně zatěžuje a rozčiluje.

 

Problém:  O jakou statistiku jde?

Intenzita: 3 Důležitý problém použitelnosti

Heuristika: 4 Konzistence a standardizace

Popis:  Není úplně zřejmé k čemu se vztahují tři červené osy. Jsou jasně dané nějaké monitorovací indikátory pro plnění jednotlivých aktivit nebo si je nějak stanovuje uživatel sám?

Obrázek uživatele admin
Anonym
30. 10. 2012

Problém 1: Chýbajúce tlačítko "späť". 

Intenzita: 3  Dôležitý problém. 

Heuristika: Kontrola a sloboda.  

Popis: Ide o opakovaný problém, "späť" sa nenachádza ani na jedinej obrazovke.  

Problém 2: Zmena pôvodného nastavenia.

Intenzita: 3 Dôležitý problém. 

Heuristika: Kontrola a sloboda.

Popis: Je možné po prvotnom nastavení budíkov zmeniť moje nastavenie?  

 Problém 3: Grafická úprava vo výbere dní cvičenia. 

Intenzita: 1 Kozmetický problém.  

Heuristika: Konzistencia a štandardizácia.  

Popis: Miesto "fajok" by som použila pre IOs príhodnejší ovládací prvok.  

Obrázek uživatele admin
Anonym
30. 10. 2012

Problém: Chybějící tlačítko pro návrat z aplikace. 

Intenzita: 3 - Důležitý problém použitelnosti

Heuristika: Uživatelská kontrola a svoboda

Popis: Při vstupu do hlavního menu aplikace, kde lze nastavit čas jídla a cvičení, chybí možnost návratu z aplikace. Postrádám zde tlačítko zpět či zrušit. 

Problém: Nejasnost ohledně času cvičení. 

Intenzita: 3 - Důležitý problém použitelnosti 

Heuristika: Flexibilní a efektivní použití 

 Popis: Je poměrně nejasné, kdy mě aplikace upozorní na to, že mám v daný den civčit, zda si mohu nastavit čas upozornění. Dle prototypu se zdá, že lze nastavit pouze to, jakou dobu se má uživatel daný den cvičení věnovat. Bylo by ale jistě užitečné, kdyby bylo možné nastavit i hodinu, kdy hodlám s cvičením začít.  

Obrázek uživatele admin
Anonym
31. 10. 2012
1.       Problém: nastavení

Intenzita:  3 - důležitý problém použitelnosti.

Heuristika:  7 - Flexibilní a efektivní použití 

Popis: Pokud si jednou naplánuji např. tenis na pátek, v úterý se rozhodnu, že ho chci posunout na čtvrtek, nemohu se prokliknout rovnou ze sportu, ale musím jít do nastavení a proklikat se až k 3. kroku. Ocenila bych, kdyby u všeho (jídlo/pití/sport) byl odkaz na monost úprav

2. Problém: statistika

Intenzita:  2 - Drobný problém použitelnosti

Heuristika:  7 - Flexibilní a efektivní použití

Popis: Chybí nějaký komentář, doporučení, případně opět propojení s plánováním v rámci dne (pitný režim)/ týdne (sport). Aby teoretická statistika byla efektivně využita v praxi. Nabídnout možnou kompenzaci. (např. ve středu zjistím, že jsem ve sportu 0%, ale pokud od čt budu běhat denně 5km, dosáhnu 100%)

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}
Obrázek uživatele admin
Anonym
31. 10. 2012

Problém: Chyba v reakci při nastavení času

Intenzita: 4 katastrofa použitelnosti

Heuristika: Prevence chyb

Popis: Při nastavení času jídla jsem po kliknutí na 11:00 vybídnut k jídlu. Nelze tedy nastavit čas jídla, což je zásadní problém u této aplikace.

 

Problém: Neexistence tlačítka „zpět“

Intenzita: 2 drobný problém použitelnosti

Heuristika: Kontrola a svoboda

Popis: Místy, kde je to potřeba, chybí tlačítko „zpět“. Funkci sice plní tlačítko „hotovo“, ale to považuji za nedostačující a navrhuji tedy doplnit tlačítko „zpět“. 

Obrázek uživatele Honza Martinek
1.
  • Problém: Není na první pohled zřejmé, nakolik je splněn plán
  • Intenzita: 3 - problém by měl být řešen
  • Heuristika: Viditelnost stavu systému
  • Popis: Záložka hlavní a vůbec všechny záložky ukazují jaké události následují, ale nikde není zobrazena úspěšnost konání uživatele.
2.
  • Problém: Ukončení aplikace zevnitř
  • Intenzita: 4 - problém musí být řešen
  • Heuristika: Konzistence a standardy
  • Popis: Ukončení aplikace formou tlačítka uvnitř rozhraní aplikace nerespektuje systémovou standardní cestu ukončení na použitém zařízení – tzn. prostřednictvím stisku tlačítka "Domů". Je možné, že obdobné řešení nebude vůbec možné použít na zvolené platformě.
3.
  • Problém: Prototyp aplikace nenabízí žádný jiný způsob potvrzení provedení akce, než přímo v konkrétní záložce
  • Intenzita: 3 - problém by měl být řešen
  • Heuristika: Flexibilita a efektivita užití
  • Popis: Aplikace na titulní straně zobrazuje pouze události, které ještě neproběhly. Pro označení provedené události je potřeba projít na detail jednotlivé aktivity. Při každodenním mnohonásobném užití aplikace je to velmi těžkopádné řešení a na místě by bylo promyslet i to, jak přesně bude probíhat upozorňování na aktivity.
4.
  • Problém: Aplikace klade důraz na pravidelnost bez ohledu na další okolnosti života uživatele
  • Intenzita: 4 - problém musí být řešen
  • Heuristika: Souvislost mezi systémem a skutečným světem
  • Popis: Aplikace používá nastavení pro jednotlivé aktivity, které nebere ohled na další faktory ovlivňující život uživatele – to, co je v horkém letním dni zanedbávané pití může být v podzimních měsících nadměrná zátěž organismu. Je třeba lépe promyslet způsob, kterým jsou plánovány samotné aktivity.

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback