Helena v USA - díl 3.

25. 9. 2017

Po 26.9. Washington D.C.

Od tohoto dne pokračovala konference v Madison Building, což je jedna z více budov LoC. Zahájili jsme ji obligátní bezpečnostní prověrkou a odebrali se do Montpelier Room. Zde promluvila prezidentka, zástupce knihovny, také Dietrich (vyzval všechny, aby začali ve svých zemích jednat, protože bez toho se nic nepohne dál. Dietrich je s IASA od roku 1972.) a poté keynote speaker, Andrea Kalas. Hovořila o obecném a pokřiveném vnímání profese archiváře, které by se dalo vztáhnout i na knihovníky: „Shelves, inventory.“ „You have the best job.“ Poté dostal slovo zástupce LoC, který se optal publika, kdo je v knihovně poprvé. Ruku zvedlo 95% přítomných.

Obr. 32. Madison Building (foto: Filip Šír)

Pobavila jsem se s Judith Gray z LoC (víceprezidentka IASA) o organizačních záležitostech posterové sekce, k čemuž jsme se rozhodly s Portugalkou Filipou Magalhães, studentkou PhD., neboť nebylo vše jasné. Sdělila nám veškeré podrobnosti.

Odpoledne jsem zašla na přednášku Gily Flam z Národního muzea v Izraeli: Challenges oc collecting born digital material. V Izraeli mají národní zvukový archiv od roku 1965. Po Gile prezentoval Dietrich a to o standardu TC 05. Tento muž je skutečným odborníkem a i přes pokročilý věk znamenitým řečníkem. Později měl Filip s Peterem prezentaci v Montpelier Room (té největší a nejhonosnější) o Discography Committee. 

Obr. 33. Impozantní konferenční sál v LoC (foto: Filip Šír)

Obr. 34. Na obědě s Bernardem a Peterem (foto: Filip Šír)

Ten večer byla v přízemí Madison Hall slavnostní Welcome Reception. Program sestával z konverzace a z poslechu kapely. Bavila jsem se s Marcem Strümperem, kolegou z Austrian National Library. Pamatoval si mě z Paříže. Dále jsem se pobavila s Willem Prenticem, Bernardem a Peterem. Po půl deváté jsme se vydali nocí na Union Station. Zábrany vjezdu byly otevřené, hlídky rozestavěné a všude byl klid.

Út 27.9. Washington D.C.

Dopoledne byla zahájena posterová sekce. Sešlo se nás asi 10. Čas od času přišel nějaký zájemce, se kterým jsem podiskutovala o vyobrazené problematice. Ale bavili jsme se i s ostatními posteristy.

Obr. 35. Na poster se přišel poptat například Bert Lyons (foto: Filip Šír)

Obr. 36. Problematika zajímala i kolegu Strümpera (foto: Filip Šír)

Odpoledne jsem si poslechla Richarda Ranfta, koordinátora Europeana Sounds z British Library. Představil portál Europeana, který si klade za cíl poskytnout jednotný přístup ke sbírkovým metadatům z institucí. Rozsahem přesahuje zvuk. Do realizace je zapojeno 36 zemí. Xavier Loyant z Bibliothèque nationale de France, kde se IASA Annual Conference konala minulý rok, promluvil o elektronickém zpřístupnění sbírky Charlese Crose. Exponátem v této sbírce je například Pathegraf určený k výuce jazyků. Později byla panelová diskuze v Montpelier Room na téma dokumentace Smithsonian Folklife Festival. Tento festival se pořádá od roku 1967. Místem konání je National Mall ve Washingtonu, D.C. Dokumentace zahrnuje fotografie a zvukový materiál, pomocí kterého se zaznamenávají hudební vystoupení, vyprávění, taneční vystoupení, diskuze apod. Dokumentace formou videa je méně systematická. Zcela digitální dokumentace se uskutečňuje od roku 2013. K tomu využívají standardy od IASA a FADGI.

Poté vystoupila paní doktorka Horová. V nejreprezentativnějším sále, totiž v Montpelier Room. Prezentace se jí povedla, z čehož jsme měli všichni radost.

Obr. 37. Prezentace Ivy Horové (foto: Helena Novotná)

Obr. 38. Radost po zdařilých prezentacích (foto: Filip Šír)

 

St 28.9. Washington D.C.

Den jsme zahájili panelovou diskuzí nazvanou “A survey of surveys”, takže o průzkumech, což je moje parketa! Panelisty byli:

Kelli Hix ze Smithsonian Institutions, která vede průzkum audiovizuálních dokumentů. Cílem průzkumu je zjistit, kolik analogových nosičů a v jakých formátech vlastní pobočky muzea. Průzkum se v době konání konference uzavíral.

Joshua Harris, koordinátor mediálního uchovávání pro knihovny z University of Illinois, se rovněž zabývá průzkumem. Jeho cílem je zjistit podrobnosti o uchovávaných dokumentech.

Will Prentice z British Library, který se podílí na projektu Save our Sounds, jehož součástí byl i průzkum zvukových dokumentů (proveden v roce 2015). Trvání projektu SoS je naplánováno do roku 2023.

Obr. 39. Panelová diskuze (foto: Filip Šír)

S touto skupinou jsme si po oficiální diskuzi pohovořili i soukromě u mého posteru, neboť jsem v něm rozebírala problematiku průzkumů. V tomto ohledu bylo obzvlášť významné setkání s Willem Prenticem, který se podílí na programu Save Our Sounds, komplexně pojaté iniciativě směřující k záchraně zvukového dědictví jeho země.

Obr. 40. S kolegou Prenticem u posteru (foto: Filip Šír)

Poté jsme navštívili National Air and Space Museum, které má bezplatný vstup. Je to prostorná budova, které má v interiéru pověšená letadla, helikoptéry a různé části letecké techniky. Součástí muzea je také 3D kino. Zde jsme zhlédli film Den D. Byl to pěkně zpracovaný film a také chvilka k oddechu. Povečeřela jsem v oblíbeném Sweet Green. Měla jsem volný večer, čehož jsem vzhledem k očekávanému náročnému dni využila k odpočinku.

Obr. 41. Vzrušující interiér muzea letectví (foto: Filip Šír)

Obr. 42. Stevardkou nemůže být ledaskdo (foto: Helena Novotná)

 

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

0 komentářů

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback