I věda a výzkum potřebuje sociální síť

Vědecká komunita je v dnes velmi důležitá skupina lidí, a proto by se neměla opomíjet potřeba sociální sítě i pro tuto skupinu. Samozřejmě, že jako mladý vědec, badatel či autor se můžete spojit se svými kolegy skrze Informační systémy vaší instituce. Ovšem internetový prostor nabízí více možností jak komunikovat s dalšími stejně zaměřenými lidmi.

Vyjmenovat můžeme např. LinkedIn (https://www.linkedin.com), ResearchGate  (http://www.researchgate.net/) nebo Academia.edu. (http://www.academia.edu/) Zakládají se i komerční sítě, většinou při univerzitách či společnostech, např. Epernicus (Harvard, http://www.epernicus.com/).

Komunikace mezi vědci se stejně jako mezi jinými skupinami přesouvá do online světa, proto je důležité vytvářet prostor k rovnocenné výměně informací, smazat i věkové rozdíly, když se jedná o vědeckou komunitu. Hlavním důvodem je sdílení kontaktů, navazování kontaktů z fyzických setkání i v online prostředí, např. kontakty z konferencí, seminářů, workshopů.

Jak propagovat tyto sítě, aby se mladí vědci i vědci, co mají za sebou mnoho zkušeností, chtěli do sítě připojit a vytvářet si tak i kontakty v online prostředí? Možností ke zvýšení využívání sítí pro vědu a výzkum není až tak málo. Pochopitelně musíme znát cíl, na který budeme propagačním prvkem mířit. Co vše musíme podniknout k vytvoření efektivní, zajímavé a především chytlavé kampaně, která si bude klást za cíl, zvýšit skupinu vědců v sociální síti.

1. Určit si persony uživatelů sítě pro vědu a výzkum

Nejvhodnější je určit si čtyři persony, které mají mezi sebou více jak 10letý rozestup.

  • Doktorand do 30 let
  • Postdoktorand do 40 let
  • Vědec do 40 let
  • Vědec nad 50 let


Persona by nám měla pomoci pochopit, jak každá z persony komunikuje, jak se chová, popřípadě co potřebuje.

Obrázek č. 1 Persona

2. Vybrat vhodný nástroj ke kampani

  • Instruktážní video s návodem jak se přihlásit
  • Video “Průchod sociální sítí” - ukázka všem možností v síti
  • Informační plakátek, infografika

Jelikož se jedná o komunikaci online, tak jsem záměrně vyřadila tiskoviny skrze, které by se mohla síť také propagovat.

3. Vytvořit kampaň

V tomto kroku dochází k tvůrčím věcem, kdy se programuje, maluje, natáčí. Jakmile máme produkt, kterým budeme propagovat, spouštíme kampaň.

 

Obrázek č. 2 Infografika na úvodní stránku sociální sítě

4. Sbírat zpětnou vazbu o kampani

Je velmi důležité, abychom se ohlédli za dopadem naší kampaně. Zda si ji vědecká komunita všimla, rozšířila ji mezi sebe nebo zda se kampaň minula účinkem.

5. Radovat se

Vědecká komunita není snadnou skupinou k marketingovým aktům, proto se radujte z jakéhokoli výsledku. Určitě se o práci bavte i s okolím, třeba přijde někdo se známých s výborným nápadem, jak zacílit a získat vědce na sítě.

Na obrázcích tří sociálních sítí, které jsou zaměřené na profesionály, můžete vidět jejich formu lákání, propagace k tomu, aby se lidi chtěli připojit, sdílet a navazovat kontakty.

Obrázek č. 3 Úvodní stránka Academia.edu

 

 

Obrázek č. 4 Úvodní stránka ResearchGate

 

 Obrázek č. 5 Úvodní stránka LinkedIn

 Informace k tomuto textu jsou získané z účasti na workshopu od doktorandky Ilony Trtíkové. 

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

1 komentář

Obrázek uživatele Anonym
Anonym
22. 7. 2019

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees manufacturers</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees manufacturers</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

https://www.madheswaransilkshop.com<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees manufacturers</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a><br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees manufacturers</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

<br><a href="https://www.madheswaransilkshop.com">kanchipuram silk sarees</a>

 

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback