Informační a datový management

V miniseriálu vám představujeme tři nové magisterské specializace, které se na KISKu právě otevírají. Dnes pokračujeme Informačním a datovým managementem.

With more and more companies using big data, the demand for data analytic specialists,—sometimes called data scientists, who know how to manage the tsunami of information, spot patterns within it and draw conclusions and insights—is nearing a frenzy.“ (CNBC.com)

Objem světových dat se každý druhý rok zdvojnásobuje. Obrovské množství dat denně sbírají mobilní operátoři, obchodní řetězce, pojišťovny, banky, farmaceutické firmy, internetové firmy nebo národní bezpečnostní agentury po celém světě. Analýza a interpretace těchto dat se brzy stane nepostradatelnou součástí strategického rozhodování firem i korporací. Specializace Informační a datový management na tento trend reaguje a nabízí předměty, které umožní studentům teoreticky i prakticky využívat analýzu dat v jakékoli organizaci.

Specializace Informační a datový management na KISKu se od podobných programů na ostatních vysokých školách v ČR odlišuje právě důrazem na analýzu a interpretaci dat. Obory vyučované na VUT, ČVUT nebo FI MU Brno jsou orientovány spíše na informační systémy, databázové systémy a informační procesy v organizacích.  My sledujeme směr, kterým se vydává např. obor Data Science na Berkeley school of Information.

Vzestup významu datové analytiky můžete posoudit sami na několika příkladech:

Kompetence a uplatnění absolventa specializace

Úspěšný absolvent specializace Informační a datový management je schopný definovat informační potřeby organizace; efektivně vyhledávat, organizovat, interpretovat data a prezentovat výsledky různému publiku; analyzovat data za využití metod kvantitativního výzkumu a statistiky; rozpoznat vztahy, modely a vzorce v datech; kriticky zhodnotit a využívat různé nástroje pro správu a analýzu dat. Absolvent je schopen efektivně se sebevzdělávat a řešit komplexní problémy za pomoci leadershipu a týmové práce s přihlédnutím k etickým a legislativním aspektům své práce.

Po úspěšném absolvování specializace Informační a datový management bude student schopný zastávat tyto a další podobné pracovní pozice: datový analytik (data analyst); datový vědec (data scientist); projektový manažer; manažer databází; data manažer; informační architekt; analytik trhu nebo marketingový analytik.

„Data is the new oil“ Clive Humby (Matematic, Tesco Clubcard)

Pracovní uplatnění absolventa je možné v následujících odvětvích trhu: bankovnictví; zdravotnictví; marketing; podnikatelský sektor; foresight; ekonomika; ICT; e-government; pojišťovnictví; státní správa, bezpečnostní sektor a mnohé další.

Open Coffee k datové analytice

Pokud vás specializace zaujala, budeme rádi, když se zúčastníte plánovaného Open Coffee k datové analytice, které se bude konat 24. 2. 2014 v 17:00 v Untru. Účast přislíbil Jaroslav Vážný (GAUSS Algorithmic), Vojta Roček (z Keboola do GrowJOB) nebo Jiří Dvořák (ACONTE).

Autorem textu je Tomáš Bouda.

P.S. Přikládáme "návod" na to, jaké předměty si zapsat:

Článek byl aktualizován 26. 2. 2014. 

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

0 komentářů

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback