Klasické vyučovací metody versus život dnešních studentů

28. 8. 2008

 

O tohle video jsem zakopla na Ikarovi ve zprávě o letošním semináři CASLIN.

Jsme uhonění a vyčerpaní multitaskeři, jejichž den trvá 26,5 hodiny?

Měli bychom si vážit toho, že náležíme k té bohaté menšině lidstva?

 

Opravdu zajímavé je to, co vyplývá z úvodního a závěrečného citátu. Z drtivé většiny se vzděláváme způsobem, který vznikl v době, kdy bylo informací stále ještě tolik, že jejich třídění mělo smysl a jevilo se jako velmi dobrý nápad. Ovšem zbytek života, takřka vše, co nás obklopuje, je zcela odlišným světem. Světem v němž je otázkou přežití to, zda dokážeme správně volit zdroje, syntetizovat jejich obsahy a držet krok s tím, jak rychle se obojí mění.

Možná to zní přehnaně dramaticky (nebo tak může působit i to video), ale fakt je ten, že "se všeobecně ví, že je třeba něco dělat jinak". Nejtěžší je objevit ta nová a správná řešení, ty nové a správné metody a přístupy. Řekla bych, že minimálně tvůrci tohoto videa jsou na správné cestě.

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

7 komentářů

Obrázek uživatele admin
Anonym
28. 8. 2008

To je ale kravina.

Jasně dnes už informace třídit nemá cenu. Mělo by se to dělat úplně jinak. Nejlépe zrušit školství a nechat lidi "správně volit zdroje, syntetizovat jejich obsahy a držet krok s tím, jak rychle se obojí mění". Nesouvisí náhodou správná volba zdroje nějak s tříděním? A co se tak rychle mění, s čím je třeba držet krok?

Škola by třeba mohla učit lidi neplácat kraviny zabalené do módních slov. 

Obrázek uživatele Terajs

správně volit zdroje - odkud informaci čerpám je minimálně stejně důležité jako její obsah

syntetizovat jejich obsahy - dát si v hlavě dohromady to, co si přečtu na něčím blogu s tím, co se píše např. v konkrétním zákoně a ořezat od toho třeba senzační novácké "objevy"

jak rychle se obojí mění - tím byly míněny ony zdroje a jejich obsahy; samozřejmě se ony obsahy mění rychleji, nicméně i samotný zdroj, je-li jím např. politik , může prodělat jisté relativně rychlé proměny

 

Přiznávám, asi jsem se tím videem nechala trochu unést (ostatně na to upozorňuji i v textu příspěvku), na druhou stranu si pořád myslím, že to je způsob, jak učit správně. Protože se učí lidé, kteří tvoří i ti, kteří se dívají. A všichni u toho co? Přemýšlejí...

 

Obrázek uživatele zkadlec
Já myslím, že s těmi 3 hodinami výuky a dalšími 3 hodinami studia denně to tak horké nebude, jinak by se to snad muselo někde projevit. Takže stíháte v pohodě. Horší bude, až budete muset počítat 8 hodin práce denně. A jestli tyhle problémy vyřeší "Facebook do každé třídy", to si taky nemyslím. Zdeněk Kadlec
Obrázek uživatele Terajs
počítám ;0).
Obrázek uživatele zkadlec
v tomto případě šlo o množné číslo, ne o vykání. Nechal jsem se unést tak, že jsem mluvil k těm studentům z toho videa. :) Zdeněk Kadlec
Obrázek uživatele Terajs

každého jinak. Ale hlavní je, že uneslo ;0).

 Koneckonců, však jsem tam těch 26,5 hodiny a multitasking napsala s otazníkem. Taky si myslím, že těch řečí je víc než činů. A jestli se nepletu, tak diskuse o nedostatku času už tu proběhla. A stále platí: "kdo hledá, najde" - třeba jak napsal Matt, 7 hodin spánku a 3 hodiny na přednášce se nevylučují... ;0)

Obrázek uživatele MattSamyel
Nikdo nemůže dělat více věcí přímo najednou(kromě "7 hodin spánku" a "3 hodiny v přednáškové hale")... multitasking je jen výmluva člověka, co přebíhá od jedné činnosti k druhé... člověk, co si vymezí pro každou činnost nějakou dobu, nakonec zjistí, že jeho den má dokonce míň jak 24 hodin.

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback