Kurz chápání budoucího světa

Právě jsem dočetl knížku od Garyho Kleina Streetlights and Shadows: Searching for the Keys to Adaptive Decision Making (doporučuji) A zároveň se chystám na pondělní poradu se zástupci praxe o tom, jak zlepšit/provázat kurikulum ISK.

Vize budoucnosti by měla být spojena s představou výkonnějšího, spravedlivějšího, inovativnějšího a smysluplnějšího vzdělávání, než jaké kdy existovalo.

Při dohledávání informací ke knize a tématu pondělní schůzky jsem narazil na aktuální článek Vzdělávání budoucnosti – kurz chápání budoucího světa.

Z obsahu kurzu Davida Cormiera jsem nadšen a když si to propojím s Key Lessons learned by the ICT cluster (Hlavní zjištění ICT clusteru), tak mi z toho vychází, že jsme sice na dobré cestě (KISK), ale cesta to bude ještě dlouhá. A abych byl konkétnější, chtěl bych např. přejmenovat předmět Počítačová gramotnost 2. Od nového semestru se bude jmenovat Digitální kompetence - a předělám i obsah. Sice maličkost, ale člověka takové rozhodnutí na konci týdne poteší :)

Nočním městem jde policista a narazí na slušně vypadajícího, leč poněkud podroušeného, pána, který leze po čtyřech kolem sloupu veřejného osvětlení, zjevně něco hledá a ne a ne to najít. Policistovi se pána zželí a rozhodne se mu pomoci. Ptá se ho: „Pane, co hledáte?“ Ten odpoví: „Klíče!“ „A nevíte náhodou, kde jste je ztratil?“ „Určitě někde cestou támhle z hospody!“ „Tak proč hledáte jenom tady?“ Protože tady je vidět, a tam je tma!“

Analogie spočívá v tom, že i my při rozhodování v naprosté většině případů pracujeme pouze s tím, co víme (vidíme). Ale to je jen část skutečnosti. Umění správně se rozhodnout je postaveno na co nejširší základně znalostí a správném odhadu toho, co v daném okamžiku neznáme, čili je schováno ve tmě.

 

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

1 komentář

Obrázek uživatele admin
Anonym
28. 5. 2010

Když už jsem autoembargo, které jsem si vůči tomuto plátku uložil, porušil komentováním článku o hluchých a poznámkou k článku, kde byla zmíněna má starost o slepé, tak učiním poznámku další.

"jsme sice na dobré cestě (KISK), ale cesta to bude ještě dlouhá"

Ne a ano. Ne na správnost cesty. Ano na délku cesty, ale cesty zpět ke zastaralému vzdělávání, kde se od žáků požaduje, aby uměli číst, psát a trochu počítat.

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback