Marketingové festivalování, nebo festivalové marketingování?

Největší konference ve střední Evropě zaměřená na internetový marketing a odehrávající se v Brně? Tam musím být! Přesně takto začala moje cesta na Marketing Festival, který se uskutečnil 22. a 23. listopadu v brněnském Janáčkově divadle (více na http://www.marketingfestival.cz/cs). Díky lidem, které mám kolem sebe, jsem dostala jedinečnou příležitost být součástí organizačního týmu podílejícího se na uskutečnění této ojedinělé akce.

 

Pódium (zdroj: FB stránky Marketing Festivalu https://www.facebook.com/media/set/?set=a.173574666183378.1073741833.103733379834174&type=3)

Co všechno pořádání takové velké akce obnáší, na to by vám nejlépe odpověděl iniciátor a hlavní pořadatel Marketing Festivalu, Jindřich Fáborský (nedávno vystoupil také v Bloku expertů a jeho přednášku si můžete připomenout tady: http://www.inflow.cz/o-marketingu-na-internetu-0). Až ho někdy potkáte, zkuste na toto téma zavést řeč, určitě vám o tom rád popovídá ;-) Jindra a jeho tým plánovali tuto akci téměř celý rok, a jak se povedla, se můžete dočíst v mnoha příspěvcích a komentářích různých účastníků konference. Kompletně celou konferenci shrnuje například Jan Kadlec (http://www.jankadlec.cz/notes/marketing-festival-2013-den-prvni/), přednášky tří asi největších hvězd Marketing Festivalu popisuje  Petr Michl z Marketing Journal (http://www.m-journal.cz/cs/marketing/marketing-festival--jak-prezit-google-a-oslovit-spravne-uzivatele__s277x10247.html), svým názorem přispěl i Otto Bohuš (http://ottocopy.cz/co-jsem-si-odnesl-z-marketing-festivalu) a nejlepší tweety z celého Marketing Festivalu sesbíral a zveřejnil Tomáš Míka (http://tomasmika.cz/blog/nejlepsi-tweety-z-marketing-festivalu/).

 

Jindřich Fáborský (zdroj: FB stránky Marketing Festivalu https://www.facebook.com/media/set/?set=a.173574666183378.1073741833.103733379834174&type=3)

Jak ale tato akce vypadala z mého pohledu? Z perspektivy člověka, který se alespoň malý dílem podílel na její organizaci? Stručně bych to popsala, jako velmi dobře řízený chaos :-) Jsou to čistě moje subjektivní dojmy, dané nejspíš také tím, že jsem se nikdy předtím nepodílela na pořádání žádné větší akce.

Co mě mile překvapilo a potěšilo, byl osobní přístup Jindry Fáborského, který pokládá za velmi důležité osobně se potkat a promluvit si se všemi lidmi, kteří budou pracovat v jeho týmu. Další Jindrovou prioritou byla nejvyšší možná spokojenost vystupujících řečníků a především všech účastníků konference (těch bylo celkem 1 080). Primárně pro ně to všechno dělal a lidi z organizačního týmu vedl a motivoval k tomu, aby pro naplnění těchto cílů udělali maximum. Já osobně jsem měla spolu s Janou Štěnětem Plotkovou na starost vymyšlení a zrealizování překvapení pro účastníky konference, kteří se ubytovali v některém z předem nasmlouvaných brněnských hotelů. Tato práce obnášela vytvoření balíčků pro ubytované účastníky konference a následně komunikaci s hotely (domluvení předání balíčků). I když tento úkol může na první pohled vypadat jednoduše, při jeho plnění jsme se přesvědčily o opaku. Účastníci konference si dělali téměř, co chtěli. Ubytovávali se v úplně jiných hotelích než v těch nasmlouvaných, rušili rezervace apod. Bylo proto pro nás těžké, odhadnout přesný počet balíčků, které máme udělat. Nakonec jsme se s tímto úkolem statečně popraly a výsledek naší práce můžete vidět dole na obrázcích.

 

Výsledek naší práce – balíčky pro ubytované účastníky konference (foto: Jana Plotková)

Další náplní naší dobrovolnické práce byla pomoc přímo na místě v průběhu konání Marketing Festivalu. Osobně jsem pomáhala při půjčování sluchátek pro poslech překladu anglických prezentací. Chvilku jsem strávila také u vydávání vizitek, které si účastníci měli možnost objednat předem. Občas jsem zavedla některé přednášející do zákulisí, aby si mohli připravit svoji prezentaci, účastníkům akce jsem jako dárek rozdávala kelímky, nebo jsem kontrolovala pravidelný úklid odpadků ze stolů apod. Prostě a jednoduše jsem dělala to, co bylo zrovna potřeba, což mi vyhovovalo.

 

Rozdávání kelímků (vlastní foto)

Kromě toho všeho jsem, jako ostatní dobrovolníci, mohla i já využívat všechny výhody „normálního“ účastníka konference. A že jich bylo! Ještě před konferencí jsem dostala e-mailem odkaz na stažení rozsáhlého e-booku zaměřeného na internetový marketing. Přímo v Janáčkově divadle jsem si pak mohla užívat skvělé přednášky světových i českých odborníků moderované Milošem Čermákem, výborné jídlo doprovázené hraním piana a odpočinek v relaxační zóně. Té bylo vyhrazeno celé jedno patro divadla a nacházela se v ní spousta zajímavých věcí – sedací pytle, stánek Google Play pro poslech hudby, stanice pro dobíjení mobilů, stolní fotbálek, herní automaty, mikrovlnky pro výrobu popcornu, dráha pro autíčka na dálkové ovládání a simulátor řízení formule (viz fotky níže).

 

Stanice pro dobíjení mobilů (vlastní foto)

Simulátor řízení formule (vlastní foto)

 

Sedací pytle (vlastní foto)

 

Stolní fotbálek  (vlastní foto)

Mikrovlnky na výrobu popcornu (vlastní foto)

 Samozřejmostí byly každovečerní after party (např. s výukou tančení swingu v podniku Savoy, nebo trošku divočejší v Metro Music Baru).

Po skončení konference si mohli účastníci do svého počítače stáhnout všechny přednášky řečníků a do 14 dní obdrží také profesionálně natočená a sestříhaná videa ze všech přednášek. Pokud jste na Marketing Festivalu chyběli, ale o téma internetového marketingu se zajímáte, máte možnost si za 500 Kč koupit balíček, který obsahuje již zmíněný e-book a všechna videa z přednášek včetně prezentací (http://www.marketingfestival.cz/cs/objednat-vstupenku). No neberte to za tu cenu!

Na organizaci Marketing Festivalu jsem se nepodílela úplně od začátku, lépe řečeno – přidala jsem se až téměř ke konci, což mě teď zpětně mrzí. Přesto můžu říct, že jsem získala plno nových zkušeností, kontaktů a možností, ve které jsem na začátku ani nedoufala. Celý Marketing Festival pak pro mě byl jeden velký zážitek, na který nikdy nezapomenu.

 

P. S.: Pokud chcete vědět, co všechno se na Marketing Festivalu dělo, můžete se podívat na další fotografie na Facebooku (https://www.facebook.com/MarketingFestival?fref=ts). A určitě doporučuji mrknout na vtipné video „Co jsem dělal o víkendu“ (https://www.youtube.com/watch?v=CALA1T6Y0z4) od Martina Horného, které podle mého názoru celou akci nejlépe vystihuje :-)

 

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

0 komentářů

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback