Martin Bukáček: Interaktivní 3D modely ve vzdělávání

Corinth je původně brněnský startup, který už má své zastoupení v Silicon Valley. Jeho „komunitním šamanem“ je Martin Bukáček, jehož přednáška se konala 10. 12. na KISKu v rámci Bloku expertů. Už začátek přednášky dával tušit, proč se Martin Bukáček označuje právě za komunitního šamana – studenty přivítal vietnamským zeleným čajem, protože v Corinthu je společné pití čaje důležitou aktivitou. Jeho prací je ale ve skutečnosti hlavně kontakt s komunitou lidí pracujících s produkty Corinthu, například zjišťování feedbacku (v současnosti je 85% tázaných spokojeno). Po čaji následovalo několik čísel na úvod: 65 % populace jsou prý tzv. visual learners (takoví lidé se nejlépe učí pomocí vizuálních vjemů), a 90 % informací vstřebaných do mozku je vizuálních. Současné vzdělávání však na tato čísla nijak nereaguje a děti se ve škole nudí. Corinth se právě toto rozhodl změnit pomocí technologií.

 

V současnosti se technologie ve školství příliš nepoužívají z několika důvodů. Podle studentů účastnících se přednášky to mohou to být nedostatečné zdroje, respektive neefektivní nakládání s nimi, nebo neochota učitelů vzdělávat se. Martin Bukáček však upozornil na fakt, že učitelé nejsou jen neochotní (většinou, výjimky samozřejmě existují), spíše se potýkají s nedostatkem času i energie a nemotivujícími platy. I toto Corinth při vývoji svých technologií reflektuje. Na závěr úvodního představení Martin Bukáček promítnul vizualizaci stromu, kterou Corinth vytvořil ve spolupráci s Microsoftem – k nalezení zde.

 

Děti samotné tato vizualizace a deep zoom až na úroveň buňek bavila, ale učitelé potřebují mít možnost 3D objekty si personalizovat, začlenit je do svých stávajících příprav – potřebují mít kromě jednotlivých 3D objektů smysluplný nástroj, který jim pomůže s nimi pracovat. Proto Corinth vyvinul aplikaci s názvem Corinth Classroom. Z tohoto prostředí, obsahujícího přes 850 3D objektů zejména z oblasti přírodních věd, lze jednotlivé objekty zkopírovat a jednoduše vložit kamkoliv učitel nebo student potřebuje. Pokud má škola k dispozici 3D tiskárnu, Corinth Classroom umožňuje i tisk jednotlivých objektů, aby si je děti mohly osahat.

 Martin Bukáček

V druhé části přednášky nám byly představeny vzdělávací projekty realizované pomocí Corinth Classroom. Jako první jsme se dozvěděli o společném projektu studentů z Finska a Floridy, pod vedením učitelů používajících CC, Janne Männikkö z Oulu a Todd LaVogue z Floridy. Studenti vytvářeli společný projekt, aniž by se spolu viděli, za použití aplikací Yammer a Corinth Classroom. Viděli jsme i krátký záznam z tohoto projektu.

 

Dalším neméně zajímavým projektem je projekt Jerkera Porata ze Švédska, jehož studenti se měli za úkol převyprávět svým spolužákům své vědomosti nabyté prostřednictvím CC, jako pohádku.

 

Studenti pod vedení Lídii Mendes z Portugalska Corinth Classroom použili při pitvě srdce vepře pro srovnání a pro hledání informací přímo při pitvě. Videa jsou opět dostupná na YouTube kanálu společnosti Corinth. Tato část přednášky byla zakončena „poselstvím“ studentů školy Amazing Grace v Seattlu – že reálný svět je venku a je potřeba ho objevovat. Corinth Classroom tedy nemá být využívána jako náhrada zkoumání skutečného světa, ale jako pomůcka jak lépe poznat skutečné objekty, které nacházíme v přírodě.

 3D objekty

Na konec Martin Bukáček představil záměry společnosti Corinth do budoucnosti. Chtějí se věnovat možnosti využití interaktivních 3D objektů v oblasti zdraví a prevence. Dále se Corinth ve spolupráci se společností zSpace snaží prozkoumat možnosti využití virtuální reality ve vzdělávání, například byla zmíněna minimalizace materiálních škod či princip učení se z vlastních chyb – při využití virtuální reality by nedocházelo k poškození skutečných objektů, které chtějí studenti prozkoumat, ať už jde o motory, počítače nebo dokonce lidské tělo.

 

Parnery Corinthu je například Microsoft, Dell, Intel, Hewlett-Packard a v neposlední řadě také Univerzita Karlova v Praze a Stanford University. Martin Bukáček také studenty upozornil na možnost stáže v Corinthu nebo participaci na budování jeho vznikající vzdělávací laboratoře.

Autorka fotografií: Daniela Riedlová.

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

4 komentáře

Obrázek uživatele Anonym
Anonym
27. 4. 2019

survey needs valid KFC bill On the off chance that you have gone by a KFC store as of late https://www.mykfc-experience.us/

 

Obrázek uživatele Anonym
Anonym
6. 5. 2019

111

Obrázek uživatele Anonym
Anonym
28. 6. 2019

<a href="https://trim14review.mobi/">zenith labs trim 14 review</a> is a mind-blowing weight loss supplement that will give you guaranteed results in return for your hard earned money 

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback