Oliver Dlouhý ze Skypickeru: obrat za rok 2013 bude mít 8 čísel

Skypicker je mladý brněnský startup provozující online vyhledávač low-costových letenek po Evropě. Princip spočívá v tom, že dokáže cestovatelům najít vždy nejlevnější letenky i v případě, že nevědí, kdy přesně chtějí jet nebo dokonce kam.

Úvod

Skypicker je mladý brněnský startup, který provozuje online vyhládač low-costových letenek v rámci Evropy. Služba je založena na interaktivní mapě, která umožňuje uživatelům vybrat místo odletu v rámci města, státu nebo určité oblasti. Cestovatel navíc nemusí zadat přesná data odletu nebo příletu, stačí vybrat časové rozmezí. Výsledkem vyhledávacího dotazu je seznam letenek různých společností seřazených od nejnižší ceny.

Rozsáhlý rozhovor o Skypickeru vyšel v srpnu roku 2012 na serveru Lupa.cz, o měsíc později se Skypicker objevil na blogu New York Times. O tom, kam se Skypicker za ten rok pohnul a kam má namířeno, jsem si povídal s jeho zakladatelem Oliverem Dlouhým.

Oliver Dlouhý ze Skypicker.com

Rozhovor

Pamatuješ si na ten moment, kdy tě poprvé napadlo vytvořit Skypicker? Kdo vůbec přišel s tím názvem?

Ten moment byl někdy v létě 2011, když jsem vyhledával lety do Portugalska. Procházel jsem weby nízkonákladových aerolinek a snažil se nakombinovat různé lety různých leteckých společností tak, aby výsledná cena byla co nejnižší. Nakonec jsme letěli s Ryanairem a Wizzairem tam přes Miláno a zpátky přes Eindhoven. To hledání mi zabralo několik dnů a tak mi, protože jsem línej, začalo vrtat, jak by se to dalo zautomatizovat.

Název Skypicker vzniknul poměrně prozaicky. Vygenerovali jsme asi 100 různých názvů a zkoušeli, jestli bude volná .com doména. Skypicker.com byla volná, tak jsme do toho šli.

Pověz nám, v jaké fázi se Skypicker právě nachází. Už máte svou kancelář? Kam jste od založení došli?

Došli jsme, myslím, docela daleko. Máme svou kancelář, naše weby a aplikace používají desítky tisíc lidí denně a obrat za rok 2013 bude mít 8 čísel. Neustále rosteme, zlepšujeme, máme velké plány.

Váš web má v současnosti 8 jazykových verzí. Plánujete zapojení i dalších minoritních jazyků?

Určitě ano, Skypicker budeme postupně lokalizovat do všech evropských a mnoha dalších jazyků.

Generuje už Skypicker dostatek financí na to, aby vás uživil?

Ano.

Jak dobře znáte své zákazníky? Ze kterých zemí nejčastěji pochází?

40 % obratu nám dělá Česká republika, 15 % USA a zbytek jsou všechny světové státy takřka bez výjimky. Náš nejčastější zákazník je svobodný student mezi 20-30ti lety, ale tím rozhodně nechci říct, že Skypicker není pro dřívější ročníky. Naopak, našemu nejstaršímu zákazníkovi je 87 let.

Docela by mě zajímal tvůj názor na ostatní startupy. Máš nějaký oblíbený? Jsi v kontaktu s některými jinými startupisty?

Jasně, jsme v takovém polokontaktu s Jihomoravským informačním centrem, prošli jsme akcelerátorem StarCube, kde jsme získali hodně kontaktů. Z konkrétních startupů mám asi nejradši Chlapskou zásilku, ti kluci mají neskutečný drive a super nápady, a jsem si jistý, že to s tímhle nebo s některým z dalších projektů dotáhnou hodně daleko.

Dále se velmi dobře známe s Lukášem a Bárou Nevosádovými, kteří stojí za projektem Tripomatic. Opět – extrémně šikovní lidé, kteří už za sebou mají mnoho úspěchů a – co je hlavní – ve všem, co dělají, se orientují na celý svět. Umí to dobře jako málokdo z české startup scény. Dovedu si představit, že některý ze svých projektů časem vyexitují za částku v řádech desítek milinůo euro.

Co startupy a Brno? Dovedeš srovnat brněnskou startupovou scénu s některou jinou?

Srovnat s nějakou jinou konkrétní startup scénou nedokážu. Nicméně pro Brno hrajou dvě zásadní věci:

a) dvě vejšky, které každý rok chrlí stovky IT lidí, co hledají práci a praxi,

b) Jihomoravské inovační centrum.

V jednom z rozhovorů jsi řekl, že postupně hodláte do aplikace zapojit i mimoevropské letové spoje a časem snad i další dopravní prostředky jako vlaky. Jak to vidíš teď? Je podle tebe vůbec reálné všechno smysluplně umístit do jedné platformy?

Na zapojení tradičních aerolinek (evropských i světových) usilovně pracujeme, rád bych, aby bylo do konce roku hotovo. Ohledně dalších prostředků – je to hodně lákavé a myslím si, že i reálné. Ale musíme to ještě hodně zanalyzovat a promyslet. Z mého pohledu je to takový zlatý grál vyhledávání a rezervace travelu. Uvidíme, kdo se první napije.

Klasická otázka na závěr: a co budoucnost? Jaké jsou tvé vize do blízkého a dalekého budoucna? Stále platí dobytí světa s jednostránkovým webem?

Platí!

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

2 komentáře

Obrázek uživatele Anonym
Anonym
30. 8. 2013

Ještě, že člověk nelétá tak často, ono to taky prý docela dost padá. :)

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback