Plánování? Nejméně na tři roky dopředu!

16. 7. 2012

Na začátku července jsme na stránkách Inflow představili nový projekt - Centrum informačního vzdělávání pro MU - CEINVE. Náplň projektu je jasná, sjednotit aktivity vedoucí ke zvyšování úrovně informační gramotnosti na MU a zajistit kvalitní prostředí, ze kterého vzejdou jak inovované kurzy informační gramotnosti, tak řada lekcí, seminářů a dalších vzdělávacích aktivit. Role v týmu jsou také známy již od sepsání projektu. Mohlo by se zdát, že už stačí jen přijít první den do práce a začít usilovně plnit své úkoly.

Jenže já jsem měla pořád pocit, že mi nikdo neodpověděl na úplně zásadní otázky... Která aktivita je teď pro všechny členy nejdůležitější? Co znamená inovovat kurz - pozměnit moduly nebo vytvořit úplně nový kurz? A kdo mi s daným úkolem může pomoci? Tisíce otázek, na které jsem chtěla znát odpověď dřív, než se naplno vrhneme do pracovních povinností. A proto jsem měla poměrně jasno, že dokud se tohle všechno nedozvím, spokojená z intenzivního třídenního pracovního workshopu v Rovečném neodjedu.

Cesta z města

Úterý - odstartovat ze stejného bodu.

Je nás osm. Osm hlav = osm různých představ o projektu. Úterý jsme brali jako takové zahřívací kolečko, motivovat, dostat se na určitou hladinu, rozproudit krev. Navnadit se a dobrat se teoretických rovin, kterými se budeme v projektu řídit, nebyl až takový problém...

  • Jak fungují evropské projekty?
  • Jak budeme teoreticky vymezovat informační vzdělávání?
  • Víme všechno o historii kurzů práce s informacemi?
 

A vlastně ani s tím rozprouděním to nebylo nakonec vůbec složité. Stačilo určit si typy našich osobností podle testu MBTI. A asi není překvapením, že ač v mnohém přesná typologie, nemohla v detailech a jedinečnostech přesně popsat nikoho z nás. K tomu nám docela dobře posloužilo několik dalších dlouhých nočních hodin.

Středa - společně pochopit, oč tu běží.

Středa byla pro celý tým nejnáročnější. Jednak proto, že jsme v malém konferenčním sále strávili skoro celý den, přerušený jen přestávkou na oběd a odpolední kávou, ale hlavně proto, že jsme rozebírali jednu klíčovou aktivitu po druhé a diskutovali nad tím, jak je chápeme, co pro nás znamená plnit je kvalitně, kam chceme, aby aktivity směřovaly. Euforii střídala deprese podobně rychle, jako se mění počasí na horách (a vlastně na Vysočině taky).

Čtvrtek - budeme si v práci rozumět?



Ve čtvrtek ráno jsem vstávala s dobrým pocitem, že už mám konečně jasno, do čeho se pustím hned, jak přijdu v pátek do kanceláře. Po poslední aktivitě jsem ale trochu znejistěla a přemýšlela, jestli OPRAVDU zvládnu dodržovat všechna pravidla, která jsme si během dopoledne stanovili. Měla by přispět k lepšímu soustředění a příjemnější pracovní atmosféře ... Je fakt, že 14 lidí ve třech malých kancelářích, to je docela masová záležitost, tak uvidíme, zda ta pravidla budeme dodržovat tak, jak jsme si v Rovečném naplánovali.


Za tým CEINVE
Gabriela Šimková

 Pravidla pracoviště
aneb
Všechno, co potřebuješ pro dobré soužití na CEINVE (výňatek)
Dodržuj tichý den.
Zachovávej soukromí pracovních stolů i princip zavřených dveří.
Naslouchej postojům a potřebám ostatních, respektuj je.
Třiď odpad a využívej papíry „šmíráky".
Usmívej se.

Netelefonuj v kanceláři soukromě.
Nediskutuj v kanceláři soukromě, ale ani pracovně ve třech a více.
Nepouštěj hudbu bez svolení ostatních.
Neoslavuj v kanceláři (vždyť k tomu dobře poslouží seminárka!).
Neignoruj doplnění toho, co spotřebuješ (papíru v kopírce, kávy, mléka aj.) 
 
Tento příspěvek vznikl s podporou projektu OP VK CEINVE, který je financován z Evropských sociálních fondů a ze státního rozpočtu ČR.

Fotogalerie

Líbil se vám článek?
Stáhnout článek v PDF

0 komentářů

Přidat komentář

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Přečtěte si také

Přihlášení Registrace
RSS Facebook Twitter YouTube
Zobrazit standardní verzi webu

Taky děláme

Feedback