Zápisky ze SkiFlow

Pátek

Jsem členem týmu auta Tomáš, jež se skládá z Tomáše, mě, Lucky a Lucky. Nasedáme kolem 16.00 a vyrážíme směr Kunčice. Počasí je příznivé, vozovky suché, nálada báječná. Jelikož Tomáš nemá dálniční známku, berem to oklikou. Cestou si děláme čůrací a tatrankovou pauzu. Stmívá se, až je úplná tma. V autě kolují strašidelné historky. Lucky panikaří, ale nakonec nás nikdo nepřepadne a v pohodě přijíždíme na místo činu. Chata téměř prázdná. Nikde nikdo. Vítají nás dvě mimina a hrnec borůvkových knedlíků. Letím ke knedlíkům (hlad), pak vítám mimina. Ostatní jsou v trapu, někteří ještě nedorazili. Tým JZ to prý bere přes Ostravu, takže tu nebude dříve než o půlnoci. Odebíráme se do společenské místnosti, dáváme pivo, aktivity, kyselé hady. Pomalu přijíždí další účastníci, PŠ se vrací z večerního lyžování, na stolech chrčí chůvičky, doráží tým JZ z Ostravy. Chata je celá naše, mám vlastní pokoj. Luxus a pohoda. Spořádaně hrajeme hry a jdeme spát.

Sobota

Snídaně v 7.30, rohlíky, marmeláda, sýr, paštika. Mňam.

Dopolední program:

Lyžovačka na svahu v Kunčicích. V 9 stojíme před pokladnou a kupujeme permanentky na dopoledne. Skoro žádní lyžaři, žádné fronty. Sjezdovka cca 500 m. Někdy udělám i 5 obloučků. Sjezdovka je výborně upravená, povrch je tvrdý, ale příjemný, později se tvoří ledové plotny. Lyžování si užíváme. Přichází nás navštívit maminky a miminka + 3 záchranářští psi. Cítím se bezpečně. Ve 12 končíme a míříme zpět na oběd. Knedlo, vepřo, zelo. Mňam.

Odpolední program

Výlet na Paprsek. Vyrážíme kolem 14.00 směr parkoviště pod Paprskem. PŠ slibuje mírnou cestičku, po níž se i kočárek dá tlačit. Vlastní zkušenost je však poněkud jiná. Mírná cestička končí po 200 metrech a začíná výšlap po sjezdovce. Někteří to nečekali a hroutí se. Kličkují mezi námi lyžaři. První je nahoře Filip (Zadražil), ten to vyběhl jako malinu. Ach to mládí.... V závěsu je PŠ s RŠ na krku. Nakonec přežívají všichni. Procházka po okolních stezkách nám připomíná, že je ještě zima a že ještě existuje i jiný než umělý sníh. Počasí je báječné, svítí sluníčko. Krátká zastávka v restauraci na Paprsku, zmrzlinový pohár s horkými malinami, slavíme Filipovy narozeniny. Mňam. Následuje jízda na zadku z Paprsku po sjezdovce dolů. Je to paráda. Večeře, maso a rýže.

Večerní program

Večerní lyžování. Vyrážíme v 18.30. V 18.35 zakupujeme permanentku a svah je jen náš (kromě nás tam jsou asi 3 místní). Zahajujeme hru na Sněženky a Machři. PŠ je velitel oddílu a učí nás nové lyžařské triky. Slepě ho následujeme, což vede k nekontrolovatelnému kličkování mezi stromy a pod lanem vleku. Toto počínání namíchne vlekaře, který nás téměř vyhostí z vleku, cituji:

„Ještě jednou a budu zlej."

Ale hezké je, že si ostatní myslí, že jsme střední škola na lyžařském výcviku. Ach to mládí. Lyžujeme do posledního dechu a poslední minuty. Následuje párty u kiosku. Pijeme grog a Bombardino, PŠ nás seznamuje s nejmodernějšími vymoženostmi komunikačních technologií. Prodavačky v kiosku mají diskošku. Jedna z nich se s námi druží a slibuje, že se potkáme na jakémsi školení na Klajdovce.

Odjezd na chatu po párty probíhá bez komplikací. Odchod do společenské místnosti, hry. Tabu, Party alias a skvělá karetní hra Globlini. Martin (Zadražil) a Cín hrajou na kytary, zpíváme a popíjíme bílé víno. Večer je to příjemný. Ve 2.30 odcházím do postele.

Neděle

Snídaně - chleba, salám, máslo. Mňam.

Dopolední program

Individuální... Můj plán strávit dopoledne četbou v posteli překazil pan správce, který chce, aby byly pokoje do 10 vyklizeny. A tak jdou někteří lyžovat, někteří jdou na výlet, někteří zůstávají a hrají společenské hry (např. já) v jídelně. Oběd - řízek a brambory, mňam.

Po obědě - odjezd. Nasedám do auta s týmem Tomáš, já, Lucka, Lucka. Cesta probíhá v klidu, jedeme jinou trasou, abychom to měli pestřejší. Cestou zastavujeme na kávičku. A tak SkiFlow víkend končí. Bylo to báječné. Těším se na TrekFlow.

P.S. Doufám, že někdo dodá fotky. Pár fotografů tam bylo.